آفتاب
رییس مجلس عراق:

امت اسلامی با یکپارچگی و وحدت می توانند مقابل دشمنان بایستند

امت اسلامی با یکپارچگی و وحدت می توانند مقابل دشمنان بایستند

تهران - ایرنا - رییس مجلس عراق گفت: امت اسلامی با یکپارچگی و وحدت می توانند مقابل دشمنان بایستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، اسامه نجیفی عصر سه شنبه در نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی با یادآوری این که امت اسلامی در حال حاضر با چالش های زیادی مواجه است، اظهارداشت: عوامل زیادی باعث دو دستگی یا چند دستگی امت اسلامی شده است که برخی از این عوامل داخلی و برخی خارجی است.

وی تصریح کرد: دشمنان همواره خواسته اند تا هویت دین واحد و پیوندهای تاریخی را در میان مسلمانان مورد خدشه قرار دهند.

رییس مجلس عراق ادامه داد: ملت های اسلامی باید سرمایه های ملی خود را حفظ کنند و در جهت رشد، پیشرفت و شکوفایی گام بردارند و در راستای دوستی و مودت با یکدیگر تلاش کنند.

نجیفی خاطرنشان کرد: امروز برخی جریان ها مسلح شده اند و در سرزمین های اسلامی مانور می دهند و در این سرزمین ها برادر کشی می کنند.

وی همچنین گفت: این اجلاس باید ماموریت تاریخی خود را ایفا کند و چاره ای برای مشکلات مسلمانان بیاندیشد.

رییس مجلس عراق اظهارداشت: نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی باید پایه گذار روابط میان دولت ها و ملت ها باشد.

نجیفی تصریح کرد: اسلام و اندیشه اسلامی بهترین ابزار برای مقابله با مشکلات است و ما برای مقابله با مشکلات باید از ابزار وحدت و یکپارچگی استفاده کنیم و حتی گفت و گو نیز یکی از راه های عبور از مشکلات است.

وی ادامه داد: توکل به خدا می تواند همه را در مقابله با بحران بروز کند ما می توانیم در این راستا از تجربیات گذشته خود استفاده کنیم تا بحران ها و خونریزی ها را متوقف کنیم.

رییس مجلس عراق اظهارامیدواری کرد که از طریق این گفت و گو ها امت اسلامی به یکپارچگی و وحدت برسند تا در همه زمینه ها بتوانند در مقابل دشمنان مقاومت کنند.

نجیفی به موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت: دشمن صهیونیستی همچنان اقدامات خود را در فلسطین ادامه می دهد و به روش های استعمارگرایانه روی آورده است و باید در این راستا مستحکم شویم و اراده یمان را محکم کنیم.

وی تصریح کرد: ما باید به دنبال استقلال فلسطین و بازگشت آوارگان فلسطینی به کشورشان باشیم.

رییس مجلس عراق با یادآوری این که خاورمیانه به یک آتشفشان سلاح جمعی تبدیل شده است، اظهارداشت: باید این منطقه عاری از این سلاح ها شود و به یک آرامش برسد.

نجیفی افزود: سلام و درود نمایندگان و مجالس عراق بر تمام کسانی که برای برگزاری این اجلاس زحمات فراوان کشیده اند و من از خدا می خواهم گام هایمان را در راستای از بین بردن باطل استوار کند.

نجیفی همچنین از برگزاری این اجلاس توسط جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد.

علی لاریجانی رییس مجلس پس از سخنرانی رییس مجلس عراق اظهار داشت: آقای نجیفی چندی پیش توسط گروه های تروریستی مورد حمله قرار گرفت که خوشبختانه نجات پیدا کردند.

وی اظهار امیدواری کرد مشکلاتی که امروز عراقی ها با آن دست به گریبان هستند هر چه زودتر پایان یابد.

سیام(3)**9121**9132**1336
کد N131636

وبگردی