آفتاب

اردوغان: طرح کودتا علیه دولت ترکیه خنثی شد

اردوغان: طرح کودتا علیه دولت ترکیه خنثی شد

آنکارا- ایرنا - ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه از عملیات مبارزه فساد مالی و ارتشاء که 17 دسامبر ( 26 آذر ماه گذشته ) در استانبول آغاز شد به عنوان کودتا نام برد و گفت : طرح کودتا علیه دولت آنکارا اکنون خنثی شده است.

به گزارش ایرنا ، وی روز سه شنبه درنشست گروه پارلمانی حزب ˈ عدالت و توسعه ˈ در مجلس ملی ترکیه از عاملان عملیات مبارزه با فساد مالی و ارتشا در ترکیه به عنوان خائن نام برد و افزود: این خائنان حساب پس خواهند داد.

نخست وزیر ترکیه با بیان اینکه حمله به اقتصاد و نهادهای ملی در ترکیه اکنون دفع شده است، ادامه داد: چهار میلیارد دلاری که پس از آغاز این عملیات از ترکیه خارج شده بود دوباره وارد اقتصاد ترکیه شده است و اکنون دولت موازی اکنون دو هدف بر هم زدن روند صلح و اغتشاش در انتخابات محلی را دنبال می کند.

در عملیات مبارزه فساد مالی و ارتشا توسط پلیس و دادستان استانبول در 26 آذر ماه گذشته شماری از منتسبان به دولت ترکیه ، دو نفر از فرزندان کابینه سابق و برخی از مسوولان اقتصادی به اتهام اخذ رشوه و فساد مالی دستگیر شدند.

اردوغان این عملیات را به جماعت گولن نسبت داد و گفت : در ترکیه دولت موازی ایجاد شده است.

اردوغان با یادآوری اینکه دولت موازی در ارتش ترکیه نیز رخنه کرده است، تاکید کرد : ما به تمامی تهمت و افتراها علیه خود جواب داده ایم و پاسخ خواهیم داد.

خاورم**2012** 230 **1010
کد N131610

وبگردی