آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

صدها کشته و زخمی در انفجارهای بغداد و بابل/ترور نظامی ارشد

صدها کشته و زخمی در انفجارهای بغداد و بابل/ترور نظامی ارشد

کشته و زخمی شدن بیش از صد نفر در سلسله انفجارهای خودروی های بمب گذاری شده در بغداد و بابل و ترور یک نظامی ارشد عراقی خیابان القناه بغداد و سوء قصد تروریستی ضد دو مسئول در استان دیالی از مهمترین اخبار این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، منابع امنیتی عراقی در بابل اعلام کردند: در اثر انفجار شش خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی مرکز پلیس در المسیب، نزدیکی بازار المحاویل، نزدیکی مجتمع مسکونی در اسکندریه، باب الحسین، فرمانداری و حسینیه ابن ادریس ده نفر کشته و85 نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر منابع عراقی از زخمی شدن سه نظامی عراقی در اثر انفجار خودرو بمب گذاری شده در شمال کرکوک خبر دادند.

یک منبع وابسته به وزارت کشور عراق اعلام کرد: انفجار خودرو بمبگذاری شده در منطقه العامل در جنوب غرب بغداد سبب کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن پنج نفر دیگر شد.

از سوی منابع وابسته به پلیس عراق در استان دیالی از نجات محمد التمیمی از سوء قصد تروریستی خبر دادند.

در اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در تقاطع چهارم پلیس در جنوب غرب بغداد دو نفر کشته و سیزده نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر منابع وابسته به پلیس عراق در استان دیالی اعلام کردند: در اثر انفجار بمب در مسیر عبور کاروان حامل مثنی التمیمی رئیس شورای استان دیالی  در بعقوبه به وی آسیبی نرسید.

یک منبع وابسته به وزارت کشور عراق از انفجار بمب در نزدیکی یک مرکز ارتش در مدائن در جنوب بغداد و زخمی شدن یک نظامی و سه غیر نظامی که درحال عبور از این منطقه بودند خبر داد.

در اثر انفجار بمب در منطقه الدوره در جنوب بغداد سه غیر نظامی زخمی شدند.

منابع وابسته به وزارت کشور عراق از کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن یازده نفر دیگر در انفجار دو خودروی بمبگذاری شده در منطقه البیاع بغداد خبر دادند.

منابع امنیتی عراقی اعلام کردند: افراد مسلح ناشناس عبدالقادر خضر از نظامیان ارشد عراقی وابسته به وزارت کشور را در خیابان القناه در شرق بغداد ترور کردند.

از سوی دیگر منابع نظامی عراق در استان الانبار اخبار مربوط به هدف قرار دادن بیمارستانها و مناطق مسکونی در شهر فلوجه از سوی ارتش این کشور را تکذیب کردند و افزود: برخی شبکه های اخبار ساختگی با هدف تخریب وجهه ارتش عراق منتشر کرده اند.

این منابع بیان کردند: ارتش عراق به هیچ هدفی شلیک نمی کند مگر اینکه از صحت اطلاعات مطمئن باشد و حتی در برخی از موارد از حملات به علت در خطر افتادن جان غیر نظامیان خودداری می کند در حالی که داعش از این مناطق به عنوان سپری استفاده می کند.

منابع وابسته به عملیات الانبار اعلام کردند: شواهدی درباره حملات داعش به بیمارستانهای فلوجه و دیگر مراکز منتشر خواهد شد و رسانه ها باید از اخباری که وجهه ارتش عراق را خدشه دار می کند پرهیز کنند.

کد N131590

وبگردی