آفتاب

گفت‌وگوی تلفنی لاوروف و کری درخصوص اوضاع سوریه

گفت‌وگوی تلفنی لاوروف و کری درخصوص اوضاع سوریه

سرگئی لاوروف در تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود درخصوص مسائل مهم بین‌المللی از جمله اوضاع سوریه گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در تماسی تلفنی با جان کری، همتای آمریکایی خود در خصوص اوضاع سوریه و وضعیت سلامتی کنستانتین یاروشنکو، شهروند روسی که در زندانی در آمریکا به سر می‌برد، بحث و گفت‌وگو کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که لاوروف و کری در خصوص مسائل مهم بین‌المللی از جمله اوضاع سوریه گفت‌وگو کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است که لاوروف درخصوص وضعیت جسمی وخیم کنستانتین یاروشنکو، خلبان روس محبوس در آمریکا نیز با جان کری بحث و مذاکره کرد.

کنستانتین یاروشنکو همچنین از نادیده گرفتن مشکلات قلبی‌اش توسط مسئولان آمریکایی شکایت دارد.

وی در 2010 در لیبریا توسط مامورهای ویژه آمریکایی دزدیده و بدون اطلاع روس‌ها و خانواده‌اش به آمریکا منتقل و در سال 2012 به اتهام قاچاق کوکائین به آمریکا به 20 سال حبس محکوم شد.

لاوروف در گفت‌وگویش خواستار بازدید دکترهای روسیه از این مرد شد.

نمایندگان روس مدعی شده‌اند که درباره این پرونده، قوانین بین‌المللی نقض شده چرا که سرویس‌های آمریکایی یک شهروند روس را در یک کشور ثالث دستگیر و او را مخفیانه به آمریکا منتقل کرده‌اند.

کنستانتین دولگف، کمیسیونر حقوق بشر دموکراسی و اجرای قانون وزارت امور خارجه روسیه 15 اوت سال 2013 گفت، تصمیم دادگاه ایالات متحده در خودداری از تجدیدنظر در پرونده این خلبان روس، به واشنگتن این امکان را می‌دهد تا از کنوانسیون اروپایی 1983 در انتقال زندانیان استفاده کند.

انتهای پیام

کد N131488

وبگردی