آفتاب

اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه زیمبابوه را کاهش داد

اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه زیمبابوه را کاهش داد

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گفتند، این اتحادیه ممنوعیت صدور ویزا و بلوکه کردن دارایی‌های اعضای حزب حاکم زیمبابوه را لغو کرد اما رئیس‌جمهوری زیمبابوه و همسرش همچنان در لیست سیاه قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا همزمان با ادامه کاهش تحریم‌ها علیه زیمبابوه به عنوان تشویقی برای اصلاحات انجام شده در این کشور، انتظار می‌رود امروز (سه‌شنبه) با موافقت درباره از سرگیری کمک‌های مالی به دولت هراره، دست به یک اقدام سیاسی چشمگیر بزند.

کمک‌های اتحادیه اروپا از سال 2002 میلادی همزمان با اعمال تحریم‌ها علیه زیمبابوه در اعتراض به نقض حقوق بشر و خدشه‌دار کردن روندهای دموکراتیک ادامه یافته است. اما بیش از یک دهه است که این کمک از طریق آژانس‌های غیردولتی و آژانس‌های سازمان ملل از جمله یونیسف ارسال شده است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا از فوریه سال گذشته میلادی به تدریج تحریم‌های خود علیه بیش از 100 تن و چندین شرکت زیمبابوه را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه ممنوعیت صدور ویزا و مسدود کردن دارایی‌های هشت تن از 10 عضو حزب حاکم زیمبابوه را نیز لغو کردند اما رابرت موگابه، رئیس‌جمهوری زیمبابوه و همسرش همچنان در لیست سیاه قرار دارند.

موگابه 90 ساله آوریل سال گذشته میلادی به یک نشست اتحادیه اروپا - آفریقا در بروکسل دعوت شده اما هنوز پاسخی نداده است.

اتحادیه اروپا در سپتامبر سال گذشته میلادی تحریم‌های خود علیه شرکت توسعه معدن زیمبابوه، اوپراتور یکی از بزرگترین ذخایر الماس دنیا را لغو کرد که به دلیل اتهام پرداخت پول به حزب حاکم زیمبابوه در لیست سیاه قرار گرفته بود.

انتهای پیام

کد N131478

وبگردی