آفتاب

معترضان اوکراینی ساختمان مجلس را مورد حمله قرار دادند

معترضان اوکراینی ساختمان مجلس را مورد حمله قرار دادند

مسکو- ایرنا- صدها نفر از معترضان اوکراینی بطور عمده از گروه های ملی گرای این کشور در مقابل ساختمان مجلس رادا اجتماع کرده و با سنگ به آن حمله کردند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری دولتی اونیان اوکراین روز سه شنبه به نقل از گزارش نیروی داخلی وزارت کشور اعلام کرد: معترضان تلاش کردند که به داخل مجلس رادا نفوذ کنند که با مقاومت نیروهای پلیس مواجه و عقب نشینی کردند.

در جریان سنگ باران و درگیری میان معترضان و ماموران پلیس در مقابل پارلمان اوکراین، سه مامور پلیس ویژه ضدشورش مجروح شدند.

معترضان در خیابان شلکویچنی در نزدیکی ساختمان مجلس یک کامیون را به آتش کشیدند.

در این منطقه ماموران پلیس و نیروی داخلی وزارت کشور به سوی معترضان گاز اشک آور پرتاب کردند و آنها هم با سنگ و بطری آتش زا به مقابله برخاستند.

در همین حال شاهدان عینی از برخورد نیروهای پلیس با معترضان در چند خیابان منطقه مرکزی کی یف خبر داده اند و در همین حال از تردد خودروهای امداد برای انتقال مجروحان خبر می رسد.

به گزارش رسانه های خبری روسی، وضعیت منطقه مرکزی کی یف پس از چند روز آرامش نسبی امروز به شدت متشنج شده است و معترضان از بامداد امروز با آغاز مباحثات در پارلمان در باره مساله احیای قانون اساسی 2004 به خیابانها ریخته و در چند خیابان سنگربندی کرده اند.

گزارشها حاکیست که در حال حاضر بر شمار معترضان افزوده می شود و انتظار می رود در ساعات آینده برخوردهای جدیدی بین ماموران پلیس و گروه های معترض رخ دهد.

اروپام/2242**518** 1337
کد N131205

وبگردی