آفتاب
محسنی‌گرکانی خطاب به قضات؛

رسیدگی به پرونده‌های طلاق نباید مدت زیادی طول بکشد

رسیدگی به پرونده‌های طلاق نباید مدت زیادی طول بکشد

رییس دیوان عالی کشور گفت: از همه قضات تقاضا دارم که پرونده‌های طلاق را در اولویت کاری خود قرار دهند تا هرچه زودتر وضعیت طرفین روشن و مشخص شود. درست نیست که رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها مدت زیادی طول بکشد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت الله محسنی گرکانی ضمن تشکر از آحاد مردم ایران اسلامی به‌خاطر شرکت میلیونی در راه پیمایی 22 بهمن بیان

کرد: حماسه پرشور حضور مردم در 22 بهمن پاسخ محکمی بود به دشمنان ملت ایران، مخصوصاً دولت آمریکا که با گزینه روی میز، ایران را همواره تهدید می‌کرد. همین طور پاسخی بود به همه مسئولین که با استقامت در مقابل امریکا ایستاده ایم و گزینه روی میز ملت ایران حماسه میلیونی مردم در مواقع ضروری است.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: قرآن با بهترین روش و پابرجاترین طریقه مردم را به سعادت و زندگی همراه با آرامش ابدی دعوت می کند. لذا قرآن چراغ روشن و نقشه راه زندگی است و باید در همه امور و برنامه و زندگی فردی و اجتماعی جاری و راهنما باشد.

وی افزود: تدّبر و تعقل و تفهیم مفاهیم قرآن در سطح عالی حوزه آموزشی کشورمان باید توسط دانشمندان روشن شناس قرآن نهادینه شود.

محسنی‌گرکانی گفت: اخلاق نبوی عالی‌ترین و کامل‌ترین و مؤثرترین نوع اخلاق است و ریشه اخلاق از دستورات دین ما گرفته شده، مقصود از اخلاق دینی همان اخلاق اجتماعی است که جامعه برای ارتباطات اجتماعی و فرهنگی و سیاسی به آن نیاز دارد و این یعنی متخلق شدن به صفات پسندیده و نجات بخش و رهایی از صفات هلاک کننده.

وی با توجه به حقوقی بودن جلسه هیأت به مسئله طلاق در جامعه اشاره کرد و افزود: موضوع افزایش آمار طلاق باید به وسیله مسئولان قضایی و اجتماعی کشور مورد بررسی قرار گیرد و راه‌هایی برای کاهش آمار این پدیده نکوهیده شده اندیشیده شود.

رییس دیوان عالی کشور گفت: بر همه مسئولان جامعه و مسئولان فرهنگی لازم است که زشتی های طلاق را برای عموم مردم بازگو کنند و راه های پیشگیری را برای مردم عزیز کشور درباره طلاق نشان دهند.

رییس هیات عمومی دیوان عالی با تاکید بر اهمیت اخلاق اضافه کرد: خانواده‌های محترم و جوانان عزیز خواهش می کنم بر مسئله اخلاق اهمیت بیشتری بدهند و صبر و حوصله داشته باشند و تا آنجایی که می توانند صلح و سازش داشته باشد و به طرف طلاق سوق پیدا نکنند؛ چرا که حاکمیت اخلاق می تواند از افزایش طلاق جلوگیری کند.

وی به قضاتی که با اینگونه پرونده‌ها سر و کار دارند توصیه کرد: صرفن ظر از کارهای قضایی که انجام می دهید باید سعی شود با نصیحت و موعظه کردن و راهنمایی جلو افزایش آمار طلاق را در جامعه بگیرید.

انتهای پیام

کد N130993

وبگردی