آفتاب
رییس مجلس الجزایر:

پدیده تروریسم را باید از ریشه خشکاند

پدیده تروریسم را باید از ریشه خشکاند

تهران- ایرنا- رییس مجلس الجزایر با اشاره به گسترش تروریسم با حمایت کشورهایی خارج از جهان اسلام گفت: افراط گرایی باعث مخدوش شدن چهره جهان اسلام شده و باید برای مقابله با این موضوع پدیده تروریسم را خشکاند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «سید محمد خلیفه رهبر» روز سه شنبه در اولین روز از نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی طی سخنانی با بیان اینکه الجزایر از صلح و ثبات در جهان حمایت می کند، افزود: الجزایر از معدود کشورهای منطقه است که از نعمت امنیت برخوردار است.

وی برگزاری نهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری های اسلامی را در زمان کنونی و با توجه به تحولات منطقه بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: جهان اسلام دچار بحران های فراوانی است که این اجلاس باید برای حل این بحران ها تلاش کند.

خلیفه رهبر با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی باید در مشکلات و دشواری های جهان اسلام موضعی مشترک داشته باشند، اظهار داشت: باید با یهودی سازی و خطر رژیم صهیونیستی مقابله کنیم و از همه گروه های فلسطین می خواهم که با هم متحد باشند.

وی با اشاره به مساله سوریه نیز اظهار داشت: باید برای حل این مساله راه حل های دیپلماتیک و گفت وگو را ادامه دهیم و از دخالت کشورهای خارجی در تعیین حق سرنوشت این ملت به شدت جلوگیری کرد.

رییس مجلس الجزایر پدیده تروریسم را خطری بزرگ برای جهان اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: افراط گرایی درجهان اسلام باعث مخدوش شدن چهره و ایجاد تنفر از اسلام شده و به تبلیغات اسلام هراسی در دنیا کمک کرده است.

وی با نفی هرگونه کمک مالی به تروریست ها در جهان اسلام تصریح کرد: این آفت بزرگی است که با حمایت کشورهایی در خارج از جهان اسلام صورت می گیرد و برای مقابله با آن می توان از دیپلماسی پارلمانی استفاده کرد.

سیام (3) ** 9103 ** 1418
کد N130952

وبگردی