آفتاب
رئیس مجلس فلسطین:

ایران نقش محوری در برقراری امنیت منطقه و جهان ایفا می کند

ایران نقش محوری در برقراری امنیت منطقه و جهان ایفا می کند

رئیس مجلس فلسطین گفت: ایران نقش محوری در برقراری امنیت منطقه ای و جهانی ایفا می کند و خواستار لغو تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، خلیل الزئنون رئیس مجلس فلسطین در نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی سخنرانی کرد.

وی در ابتدا سلام ابومازن را به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور ابلاغ کرد و گفت: باعث خوشبختی است که در جشن 35 سالگی انقلاب ایران در این کشور حضور می یابیم. انقلابی که شعار آزادی فلسطین را سر داد.

رئیس مجلس فلسطین اظهار داشت: مشارکت فلسطین در پیروزی انقلاب ایران را به یاد می آورم، بنده در سفر ابومازن به ایران و ملاقات ایشان با امام راحل حضور داشتم.

وی با تاکید بر اینکه ملت فلسطین به مبارزات خود ادامه می دهد، گفت: شکست اشغالگران صهیونیستی که سعی دارند شهرک های بیشتری را بسازند در گرو همکاری کشورهای اسلامی است، در طول تاریخ، قدس شاهد اشغال های زیادی بوده اما اراده مسلمانان موجب شکست آنها شده است.

خلیل الزئنون تصریح کرد: برای حمایت از قدس آنچه کشورهای اسلامی انجام می دهند با آنچه صهیونیسم جهانی انجام می دهد، برابری نمی کند. امروز صهیونیست ها به زور به مسجدالقصی و حرم ابراهیمی وارد می‌شوند و در مقابل اقدام قاطعی از سوی کشورهای اسلامی انجام نمی شود.

رئیس مجلس فلسطین با بیان اینکه ملت فلسطین به اجلاس کشورهای اسلامی چشم دوخته اند، گفت: فشارهای زیادی به محمود عباس در راستای پذیرش صلح وارد می شود، اما نمی توان بدون حق بازگشت آوارگان فلسطینی و بدون بیت المقدس کشور فلسطین تشکیل داد.

وی با اشاره به حمایت آمریکا از اسرائیل گفت: باید کشورهای اسلامی نیز از فلسطین حمایت کنند تا توازن منطقه ای بوجود آید.

خلیل الزئنون ادامه داد: از پایداری محمود عباس حمایت می کنیم، اما اسرائیلی ها قصد دارند همان کاری را که شارون با عرفات کرد با محمود عباس کند.

رئیس مجلس فلسطین همچنین از حمایت کشورهای اسلامی از نوار غزه تشکر کرد و گفت: امیدواریم تلاش ها برای حل مشکلات و اختلافات میان دو گروه فلسطینی ادامه یابد.

وی تاکید کرد: ایران نقش محوری در برقراری امنیت منطقه ای و جهانی ایفا می کند و خواستار لغو تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم.

کد N130912

وبگردی