آفتاب

روحانی/5/: باید از فاز امنیتی عبور کنیم و به فاز توسعه منتقل شویم

روحانی/5/: باید از فاز امنیتی عبور کنیم و به فاز توسعه منتقل شویم

حسن روحانی گفت: طبیعی است که ما بدون کار و تلاش و بدون فکر و اندیشه و بدون تولید، امید، انسجام و نظم نمی‌توانیم از دیگران سبقت بجوئیم. ما باید با جرأت، جسارت، اعتماد به نفس و خودباوری کارهای بزرگ و جمعی را انجام دهیم تا مسلمانان در مسیر متفاوت‌تری قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، رئیس‌جمهور کشورمان در ادامه سخنرانی خود اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی، اظهار کرد: به باور من تمام آنچه در ارتباط با ضرورت تحول در دنیای اسلام عنوان کردم، به یک عامل کلیدی وابسته است و آن، مدیریت کارآمد و تشخیص دقیق اولویت‌هاست.

وی با کلیدی عنوان کردن این مؤلفه‌ها، تاکید کرد: ما مسلمانان باید هرچه سریعتر از فاز امنیتی حاکم بر جوامع خود عبور کنیم و به فاز توسعه هدفمند، پیشرفت و تولید ثروت و قدرت در سطح جهان منتقل شویم.

روحانی ادامه داد: آیا قابل قبول است که صدها هزار نفر از مردم بیگناه سوریه در تمدن نابود شده‌شان، در شهرهای ویران شده یا در چادرها زندگی کنند و غیرمسلمان‌ها در فکر تأمین غذا و امنیت آن‌ها باشند؟

رئیس‌جمهور همچنین گفت: آیا در شأن ما مسلمانان است که هزاران کودک سوری از مدرسه محروم شوند و مردم فلسطین در غزه از حد‌اقل امکانات زندگی برخوردار نباشند و سرنوشت و‌ آینده آن‌ها توسط دیگران رقم بخورد؟ آیا در شأن ما مسلمانان است که در جای جای جهان اسلام ندای افراطی‌گری و تروریسم سر داده شود و درگیری‌های مذهبی و طایفه‌ای هر روز خون مسلمانان را بر روی زمین بریزد و اسلام‌هراسی در منظومه جهانی جایگزین دین رحمت و الفت شود؟

وی با اشاره به مسأله فلسطین اظهار کرد: آیا فراموش کرده‌ایم که رژیم اشغالگر قدس بیش از همه از تداوم این بحران‌ها سود می‌برد و هر زمان که مسلمانان با هم درگیر می‌شوند، سیاست‌های اسرائیل نسبت به فلسطین و لبنان خشن‌تر و خونبارتر شده است؟

ادامه دارد...

کد N130516

وبگردی