آفتاب

رییس جمهور/6/:وحدت واقعی در مقابله با غاصبان راه حل مساله سرزمین‌های اشغالی است

رییس جمهور/6/:وحدت واقعی در مقابله با غاصبان راه حل مساله سرزمین‌های اشغالی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،رییس‌جمهور همچنین افزود: از منظر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی ایران، مساله اشغال سرزمین‌های اسلامی تنها زمانی حل می‌شود که مسلمانان با وحدت عمیق و واقعی به مقابله با غاصبان بپردازند.

روحانی در ادامه با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران پیوسته مبنای فکری و مدیریتی خود را با جهان‌بینی اسلامی پیوند زده است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران دست دوستی، همکاری، محبت، همزیستی‌مسالمت‌آمیز، تدوین برنامه برای اهداف مشترک، شناخت منافع امنیتی مشترک، ائتلاف‌های بزرگ و گسترش تجارت را به روی همه کشورهای اسلامی دراز می‌کند. پس از انقلاب همیشه جمهوری اسلامی اولویت خود را با مسائل جهان سوم مرتبط کرده و بر همین اساس دفاع از مردم فلسطین، آزادی قدس و حمایت از مردم مظلوم مسلمان و همکاری با کشورهای اسلامی مدنظر مسئولان این نظام بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که امروزه مسلمانان به صورت بی‌سابقه‌ای در معرض فشارها و تهدیدهای برنامه‌ریزی شده و چندبعدی خارجی قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: این فشارها در جهت جلوگیری از توسعه اقتصادی آغاز شده و برای از بین بردن هویت فرهنگی و دینی و جلوگیری از وحدت مسلمانان ادامه یافته است. شاید به نظر برسد برخی کشورهای اسلامی از این روند مستثنی هستند، ولی واقعیت این است که تهدیدها همه‌جانبه است و همه جهان اسلام را هدف قرار می‌دهد.

رییس‌جمهور در ادامه اظهار کرد: پیشنهاد مقابله جهانی با خشونت و افراطی‌گری را من به نمانیدگی از ملت ایران در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کردم که این پیشنهاد به شکل قطعنامه اجماعی به تصویب رسید. این پیشنهاد با تکیه بر یک مبنای مشترک اخلاقی مطرح شد که آن مبنا این است که همه انسان‌ها در هر نژاد، قوم و دین و مذهب در سرشت خویش کرامت، حرمت و اعتدال را می‌پسندند و از افراطی‌گری و کشتار بی‌گناهان و تجاوز به حقوق دیگران بیزارند.

ادامه دارد ...

کد N130515

وبگردی