آفتاب

روحانی/7 و پایانی/: تحریم‌های غیرعادلانه، جلوه‌ای از خشونت است

روحانی/7 و پایانی/: تحریم‌های غیرعادلانه، جلوه‌ای از خشونت است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "کشتن انسان‌های بیگناه، اوج افراط و خشونت است"، گفت: تروریسم بلایی خشن، فراگیر و فرامرزی است و در عین حال خشونت‌ها و افراطی‌گری‌ها که گاهی تحت عنوان مبارزه با تروریسم علیه مردم بیگناه صورت می‌گیرد نیز به همان اندازه محکوم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسن روحانی در ادامه سخنرانی خود در نهمین اجلاس اتحادیه مجالس اسلامی، با بیان اینکه "اعمال فشار و وضع تحریم‌های غیرعادلانه، جلوه دیگری از خشونت است"، اظهار کرد: این حرکت‌ها ذاتاً ضد صلح و ضد حقوق بشری است که برخلاف تبلیغات تحریم‌گران، دولت و دولتمردان را هدف قرار نمی‌دهد بلکه بیش از همه مردمان عادی را قربانی دعواهای سیاسی خود می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود هرگونه لفاظی و بازی با واژه‌ها، نتیجه تحریم‌ها همان آتش‌افروزی و جنگ‌طلبی و نابودی انسان‌هاست که این آتش فقط دامن قربانیان تحریم را نمی‌گیرد بلکه به اقتصاد و زندگی مردم جوامع تحریم‌کننده نیز لطمه وارد می‌کند.

روحانی با بیان اینکه "امید واثق دارم که در فرصت‌های پیش رو و طی نشست‌ها و گفت‌وگوهای این اجلاس، تفاهم و همکاری بیشتر میان جمهوری اسلامی ایران با همه کشورهای اسلامی فراهم آید"، افزود: ما نیازمند تفاهم و تبادل نظر هرچه گسترده‌تر هستیم تا آن که به برنامه‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و راهبردهای مشترک دست یابیم.

روحانی تصریح کرد:‌ بدون فهم متقابل از شرایط و مسائل یکدیگر نمی‌توانیم به نتیجه برسیم تا سریع‌تر به حل و فصل مشکلات جهان اسلام بپردازیم.

وی با بیان اینکه "ما باید بتوانیم اقتصاد و امنیت در جهان اسلام را به هم پیوند بزنیم تا از این طریق صلحی دائمی، رشدی پایدار و گسترش فرهنگ اسلامی را به ارمغان آوریم"، اظهار کرد: ما بهترین آرزوها را برای همه کشورهای اسلامی داریم چون رشد آن‌ها رشد ماست و عزت آن‌ها عزت ماست و به هر میزان که مسلمانان بهتر زندگی کنند، نقش مؤثرتری در میان ملل جهان داشته باشند و سربلندی اسلام و مسلمین را فراهم کنند، برای ما ایرانیان نیز مایه افتخار است.

رئیس‌جمهور افزود:‌ امیدوارم با تشریک مساعی که با مهمانان، مسئولان و رؤسای هیأت‌های نمایندگی کشورهای دیگر فراهم می‌آید، به بهترین برآوردها و تفاهم‌ها و کارآمدترین راه‌حل‌ها و راهبردها برای افزایش همکاری و حل و فصل مشکلات مسلمانان دست یابیم و همواره در ذهن داشته باشیم که اسلام و تعالیم اسلامی بهترین راهنمای ما خواهد بود.

روحانی خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم گردهمایی رؤسای محترم بین‌المجالس اسلامی در تهران که با پانزدهمین سال تأسیس این نهاد تقارن داشته است، به هدف بلند خویش در جهت همبستگی، اعتدال، عدالت و پیشرفت در پرتوی تبادل آرا و تصمیم‌گیری در چارچوب مصوبات لازم دست یابد.

وی در پایان خطاب به حاضران، با بیان اینکه "جمهوری اسلامی ایران دست همدلی و همکاری شما مهمانان عزیز را به گرمی می‌فشارد"، گفت: برای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی از خداوند بزرگ توفیقات روز افزون را آرزو می‌کنم.

انتهای پیام

کد N130512

وبگردی