آفتاب

ریابکوف: تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران نامشروع است

ریابکوف: تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران نامشروع است

روسیه با افزایش تحریم‌های "یک‌جانبه و غیر مشروع" آمریکا علیه ایران مخالفت کرد.

روسیه با افزایش تحریم‌های "یک‌جانبه و غیر مشروع" آمریکا علیه ایران مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران حاضر در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو گفت که این تحریم‌ها مبنای قانونی ندارند و بی‌اساس هستند.

به گزارش شبکه خبری پرس تی‌وی ریابکوف گفت: تحریم‌های یک جانبه آمریکا نامشروع هستند و مبنای قانونی ندارند.

این دیپلمات روس گفت که تحریم‌های غیرقانونی مانع پیشرفت بیشتر گفت‌وگو‌های ایران و گروه 1+5 درباره برنامه هسته‌ای تهران خواهد شد و افزود: به عقیده ما اقدام آمریکا برای افزایش تحریم‌های خود علیه ایران راه مطمئنی برای از بین بردن مبنای سالم و مثبت پیشرفت‌های آینده در موضوع هسته‌ای ایران است.

ایران و گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) امروز(سه‌شنبه) مذاکرات با مقامات ایرانی را در وین آغاز می‌کنند؛ هدف از این مذاکرات رسیدن به یک توافق نهایی در چارچوب شش ماهه توافق شده تحت توافق ژنو است که می‌تواند بنابر موافقت دو طرف شش ماه دیگر تمدید شود.

ایران طبق توافق موقتی ژنو که در تاریخ 24 نوامبر حاصل شد،‌ پذیرفت که به مدت شش ماه بخش‌هایی از فعالیت هسته‌ای خود را متوقف کند؛ کشورهای گروه 1+5 نیز متعهد شدند که در این مدت تحریم جدیدی را علیه ایران اعمال نکنند و از برخی تحریم‌های اعمال شده قبلی بکاهند.

اجرای این توافق از 20 ژانویه (30 دی) آغاز شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هشدار داده است که اگرچه تحریم جدیدی تصویب نمی‌شود، اما تحریم‌های فعلی علیه ایران همچنان اجرا خواهد شد و به شرکت‌های خارجی هشدار داد که از انعقاد قرارداد تجاری با ایران خودداری کنند.

انتهای پیام

کد N130497

وبگردی