آفتاب

چین انتقاد کمیسیون حقیقت یاب سازمان ملل ازاین کشور را رد کرد

چین انتقاد کمیسیون حقیقت یاب سازمان ملل ازاین کشور را رد کرد

تهران - ایرنا - وزارت خارجه چین روز سه شنبه با رد گزارش کمیسیون حقیقت یاب سازمان ملل در باره این کشور، موارد مطرح شده در این گزارش را غیرقابل قبول خواند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، ˈهوا چونینگˈ سخنگوی وزارت خارجه چین در گفت و گوی خبری کوتاه گفت:چین به هیچ عنوان قلمداد شدن به عنوان شریک جرم در جنایت علیه بشریت به دلیل بازگرداندن مهاجران و پناهندگان تبعه کره شمالی به کشورشان در این گزارش را نمی پذیرد.

گزارش مذکور که روز گذشته منتشر شد، در بخش مربوط به چین ادعا کرده است افرادی که به اجبار از چین به کشور خود بازگردانده می شوند، عموما در معرض شکنجه، بازداشتهای خودسرانه و اعدامهای شتاب زده و نیز انواع رفتارهای خشونت آمیز قرار می گیرند.

این درحالی است که کره شمالی نیز روز دوشنبه با رد گزارش سازمان ملل در باره وضعیت حقوق بشر در این کشور، این گزارش را مبتنی بر اطلاعات ساختگی نیروهای متخاصم تحت حمایت آمریکا، اتحادیه اروپا و ژاپن خواند.

بازرسان سازمان ملل متحد با انتشار این گزارش به تخلفات گسترده حقوق بشری در کره شمالی اشاره کردند که به گفته آنها با جنایت علیه بشریت برابری می کند و باید با استناد به آن مجرمان را روانه دیوان بین المللی کیفری (لاهه) کرد.

براساس این گزارش، کمیسیون حقیقت یاب سازمان ملل یک سال پیش توسط شورای حقوق بشر این سازمان و به درخواست اتحادیه اروپا، آمریکا و ژاپن تشکیل شد.

آساق 1450**1577
کد N130369

وبگردی