آفتاب

بیانیه شورای امنیت درباره انفجار طابا/ جماعت بیت المقدس مسئولیت انفجار را به عهده گرفت

بیانیه شورای امنیت درباره انفجار طابا/ جماعت بیت المقدس مسئولیت انفجار را به عهده گرفت

گروه موسوم به جماعت انصاربیت المقدس، مسئولیت انفجار اتوبوس گردشگران خارجی در طابا واقع در شبه جزیره سیناء مصر را برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، جماعت انصار بیت المقدس در بیانیه ای که در یکی از سایتهای به اصطلاح جهادی منتشر شد، حمله اخیر به اتوبوس حامل گردشگران خارجی در طابا واقع در شبه جزیره سیناء را انتحاری اعلام کرد.

این گروه مسلح با خائن توصیف کردن دولت موقت مصر که با سرنگون کردن حکومت محمد مرسی بر مصر حاکم شده، بر ادامه حملات خود تاکید کرده است.

انفجار در اتوبوس حامل گردشگران خارجی، دست کم چهار کشته و دهها مجروح به جا گذاشته بود، دو گردشگر کره ای از جمله قربانیان این حمله انتحاری بودند.

از سوی دیگر شورای امنیت سازمان ملل متحد، حمله تروریستی به اتوبوس حامل گردشگران خارجی در طابا را محکوم کرد.

شورای امنیت در بیانیه خود آورده است تروریسم در تمام اشکال و پدیده های خود یکی از خطرناک ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین المللی به شمار می رود و جانیان باید به دستگاه عدالت سپرده شوند.

اعضای شورای امنیت در این بیانیه با خانواده های قربانیان و ملتها و دولتهای مصر و کره جنوبی ابراز همبستگی کردند.

گروه موسوم به انصاربیت المقدس، تا کنون چندین حمله انتحاری در شبه جزیره سیناء به ویژه علیه نیروهای امنیتی مصر انجام داده است، حملات این گروه در پی برکناری محمد مرسی رئیس جمهوری وابسته به گروه اخوان المسلمین مصر آغاز شده است.

کد N130337

وبگردی