آفتاب

روسیه از وضعیت ونزوئلا ابراز نگرانی کرد

روسیه از وضعیت ونزوئلا ابراز نگرانی کرد

مسکو-ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای از وضعیت کشور ونزوئلا و ناآرامی ها در این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا در این بیانیه آمده است: از تشدید تنش ها در ونزوئلا و زد و خوردهای خیابانی در این کشور که چندین قربانی برجای گذاشته است، نگران شده ایم.

در جریان ناآرامی ها در ونزوئلا که با تلاش مخالفان دولت در چند مورد به زد و خورد با ماموران پلیس انجامید دست کم چهار نفر کشته و چندین نفر دیگر مجروح شدند و ماموران امنیتی شماری از معترضان را دستگیر کردند.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود گفته است: با دولت و مردم کشور دوست ونزوئلا ابراز همبستگی کرده و حمایت خود را از سیاست جلوگیری از بی ثباتی اوضاع این کشور اعلام می کنیم.

در بیانیه ابراز امیدواری شده است تلاش های نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا امکان یکپارچگی جامعه این کشور و حفظ نظم و امنیت کشور را فراهم کند.

ونزوئلا از یک هفته پیش شاهد ناآرامی ها بوده و مخالفان دولت این کشور با پشتگرمی آمریکا در خیابان های کاراکاس اقدام به درگیری با نیروهای پلیس و آتش زدن محفظه های زباله کرده اند.

به گزارش رسانه های روسیه، تلویزیون دولتی ونزوئلا روز دوشنبه گفت وگوی تلفنی دو تن از سران مخالفان دولت را پخش کرد که در آن از تلاش ها برای برهم زدن ثبات کشور با هدف تغییر حکومت سخن گفته شده بود.

اروپام/2242**518 ** 1064
کد N130261

وبگردی