آفتاب

نماینده مجلس عمان: ایران در ایجاد وحدت نظر کشورهای اسلامی پیشگام است

نماینده مجلس عمان: ایران در ایجاد وحدت نظر کشورهای اسلامی پیشگام است

تهران- ایرنا- ˈسلطان بن ماجد العدل ˈنماینده مجلس شورای عمان در حاشیه نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران این بار نیز همچون گذشته در زمینه ایجاد وحدت بین کشورهای اسلامی پیشگام است.

ماجد العدل که ریاست کمیته امنیت غذایی ومالی مجلس عمان را به عهده دارد، روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد که با توجه به تحولات روز، کشورهای اسلامی برای رسیدن به وحدت نظر به برگزاری نشست هایی مشابه گردهمایی اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی نیاز دارند و ایران همچون همیشه در این زمینه ها پیشگام است.

وی افزود: اگر فرهنگ اسلامی واقعی که هیچ فرقی میان عرب وعجم، سفید وسیاه قائل نیست بر جهان حاکم شود دیگر شاهد حوادث خشونت آمیز نخواهیم بود.

وی با یادآوری این فرموده رسول گرامی اسلام (ص) که بهترین شما کسی است که برای مردم سودمندتر باشد، گفت: اگر طایفه گرایی، تفکر تکفیری و فتواهای تفرقه آمیز نبود، امروز شاهد قتل عام مردم بی گناه در سوریه، بمب گذاری ها در عراق، یمن ودیگر کشورها نبودیم .

وی افزود: گروه های تکفیری اقدامات خود را براساس برنامه ریزی های سیاسی، حمایت مالی ومطبوعاتی برخی کشورها با هدف نابودی فرهنگ غنی اسلام انجام می دهند.

نماینده مجلس عمان روابط کشورش و ایران را برادرانه،تاریخی و ریشه دار خواند و گفت: ما به این مناسبات افتخار می کنیم وخواستار توسعه روزافزون آن در همه زمینه ها هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی نتایج پرباری برای همه کشورهای اسلامی داشته باشد.

نهمین کنفرانس اتحادیه بین مجالس اسلامی امروز وفردا در تهران به کار خود ادامه می دهد.

مترجمام** 1453 *1446
کد N130250

وبگردی