آفتاب

تاکید نخست وزیر تونس بر مبارزه با تروریسم

تاکید نخست وزیر تونس بر مبارزه با تروریسم

نخست وزیر تونس با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی کشورش توان مقابله با گروه‌های تروریستی را دارند، تاکید کرد که تونس در جنگ با تروریسم پیروز خواهد شد.

نخست وزیر تونس با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی کشورش توان مقابله با گروه‌های تروریستی را دارند، تاکید کرد که تونس در جنگ با تروریسم پیروز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، مهدی جمعه، نخست وزیر تونس در بیانیه‌ای که در پایان نشست شورای امنیت ملی این کشور در کاخ ریاست جمهوری صادر شد، تاکید کرد: ما با حمایت ملت خود اراده سیاسی مسئولان و تلاش‌ نیروهای امنیتی بر تروریسم و گروه‌های تروریستی پیروز خواهیم شد.

وی در ادامه افزود: پایداری در مقابل اقدامات تروریستی و تلاش برای ریشه کن کردن این اقدامات نیازمند تقویت همکاری‌های فراگیر با کشورهای همجوار و دیگر کشورها و همچنین تبادل اطلاعات و تجارب و تجهیزات با آن‌هاست.

جمعه با اشاره به خسارت‌ها و تلفات نیروهای دولتی خاطرنشان کرد: همگان می‌دانند که جنگ علیه تروریسم خسارت‌ها و آسیب‌هایی را به بار خواهد آورد.

وی با بیان اینکه تونس در مقابل تروریسم خواهد ایستاد گفت: به شما اطمینان می‌دهم که نیروهای امنیتی ما توان مقابله با گروه‌های تروریستی را دارند.

وی عنوان داشت: تروریست‌ها برای از بین بردن کشور ما نقشه می‌کشند و در حال حاضر می‌خواهند اعتماد و اطمینانی را که به شهروندان بازگشته، از بین ببرند. تجهیزات لازم جهت مقابله با گروه‌های تروریستی در برخی مواقع فراهم نیست و ما باید در سریع‌ترین زمان ممکن این مشکل را حل کنیم.

در نشست شورای امنیت ملی، محمد المنصف المرزوقی، رئیس جمهوری تونس، مصطفی بن جعفر، رئیس، مجلس موسسان، وزرای دفاع، خارجه، کشور، دارایی و برخی از فرماندهان نظامی حضور داشتند.

از سوی دیگر صدها تونسی‌ها در منطقه "جندوبه" واقع در غرب تونس با برگزاری تظاهرات، تروریسم و اقدامات گروه‌های تروریستی را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی از جمله "تونس آزاد است" و "وفای به عهد نسبت به شهیدان لازم است"، حمایت خود را از نیروهای امنیتی اعلام کردند.

این تظاهرات در پی تشییع جنازه چهار تن از تونسی‌ها که اخیرا به ضرب گلوله افراد مسلح کشته شده بودند برگزار شد.

انتهای پیام

کد N130037

وبگردی