آفتاب
با انتقاد از سیاست‌های اخضر ابراهیمی در مذاکرات ژنو2؛

مسکو: پافشاری سوریه بر مساله مبارزه با تروریسم کاملا قابل توجیه است

مسکو: پافشاری سوریه بر مساله مبارزه با تروریسم کاملا قابل توجیه است

وزارت خارجه روسیه ضمن انتقاد از اخضر الابراهیمی در اتخاذ سیاست‌های جانبدارانه در جریان مذاکرات ژنو2 اعلام کرد که پافشاری سوریه بر مساله مبارزه با تروریسم در مذاکرات ژنو کاملا قابل توجیه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد: نباید در باره "شکست" مذاکرات ژنو2 زود تصمیم‌گیری کنیم.

وی همچنین ادامه همکاری‌های سازنده در راستای توافق‌های صورت گرفته به ویژه در عرصه مسائل انسانی در سوریه را خواستار شد و گفت: لزوم تسهیل در روند کمک رسانی به مناطق تحت محاصره تنها محدود به مناطقی نمی‌شود که در محاصره گروه های مسلح است بلکه تمامی مناطق را شامل می‌شود.

لوکاشویچ اظهار داشت: برخی مناطق در شهر حلب و حومه ادلب، از جمله روستای "نبل"، "الزهراء"، "عدرا" و مناطق کردنشین در "الحسکه"،"القامشلی" و "عفرین" از جمله مناطقی هستند که در حال حاضر تحت محاصره تروریست‌ها و گروه‌های مسلح مخالف سوریه هستند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: روسیه در بحران سوریه تنها به برداشتن گام‌های مشخص و غیر سیاسی در عرصه‌های فعالیت‌های انسانی و بشردوستانه برای کاهش دردهای مردم سوریه و کاهش شدت درگیری‌ها اکتفا کرده است.

وی در ادامه افزود: روسیه از همه طرف‌های درگیر در سوریه می‌خواهد یک راهکار میانه برای پایان دادن به درگیری‌ها اتخاذ کنند.

از سوی دیگر روز دوشنبه وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تحقق ثبات در روند مذاکرات سوریه تلاش‌های بسیار را برای افزایش اعتماد میان دولت و مخالفان سوریه می‌طلبد و این امر به دلیل اینکه درگیری‌های سوریه رنگ و بوی خشونت گرفته بسیار مشکل است.

در این بیانیه تاکید شده است که مسائل بسیاری در این زمینه به اقدامات و فعالیت‌های اخصرالابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه بستگی دارد.

وزارت خارجه روسیه با درخواست از الابراهیمی برای تشویق دو طرف به ادامه روند مذاکرات و ایجاد نقاط مشترک اعلام کرد: اخضرالابراهیمی نباید با اتخاذ مواضع یک جانبه تنها یک گروه را در موانعی که بر سر راه مذاکرات ایجاد شد مقصر دانسته و سرزنش کند و با جانبداری از یک گروه و توجیه اقدامات آن گروه دیگر را مسئول موانع ایجاد شده در سر راه مذاکرات بداند.

در این بیانیه همچنین تصریح شده: راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه تنها راهکار موجود است و هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد و مردم سوریه تنها کسانی هستند که می‌توانند درباره آینده سوریه تصمیم گیری کنند.

به موجب این بیانیه این مساله که دولت سوریه در مذاکرات ژنو2 بر اولویت‌ مباره با تروریسم در سوریه پافشاری کرد کاملا قابل توجیه است.

انتهای پیام

کد N130033

وبگردی