آفتاب
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد:

مسئولان صداوسیما به پیام 24 خرداد توجه کنند

مسئولان صداوسیما به پیام 24 خرداد توجه کنند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در حال حاضر صداوسیما به جای اینکه رسانه ملی باشد، رسانه جناحی است و بیش از آنکه به منافع ملی و نظر قاطبه جامعه فکر کند، عملکرد جناحی دارد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در حال حاضر صداوسیما به جای اینکه رسانه ملی باشد، رسانه جناحی است و بیش از آنکه به منافع ملی و نظر قاطبه جامعه فکر کند، عملکرد جناحی دارد.

مسعود سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: نقدهای فرهنگی و هنری زیادی به سازمان صداوسیما وارد است اما در بحث سیاسی این انتقادات رنگ جدی‌تری به خود می‌گیرد. نه تنها در این دوره بلکه در دوره دولت‌های قبل هم نقدهای زیادی به این سازمان وارد بوده است که به جای روشنگری سیاسی، اهداف دیگری برای خود تعریف کرده است، به طوری که می‌خواهد عده‌ای از فعالان سیاسی را محدود کند.

وی با اشاره به وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال 88، گفت: در جریان وقایع 88 سازمان صداوسیما به جای اینکه تمرکز خود را بر وحدت ملی قرار دهد، به سمت عکس وحدت حرکت کرد و یک چنددستگی جدی در کشور بوجود آورد. بدین ترتیب این رسانه عده‌ای از مخاطبان خود را از دست داد و به گسست میان مردم دامن زد.

این فعال دانشجویی همچنین گفت: جامعه دانشجویی به عنوان یک جریان منتقد می‌خواهد رسانه ملی هم نسبت به وقایع روز جامعه منتقد باشد اما اگر به جای نقد، شاهد تخریب باشد و سیاه‌نمایی‌هایی را ببیند، در برابر آن ایستادگی خواهد کرد، چراکه این امر به هیچ‌وجه مطلوب نیست.

سلطانی با تاکید بر ضرورت حفظ مردم به عنوان مخاطب رسانه ملی، اظهار کرد: در شرایطی که دسترسی به ماهواره و رسانه‌های مختلف جمعی بسیار ساده و آسان است، رسانه ملی با چنددستگی‌هایی که ایجاد کرده، جمعیت عظیمی از مخاطبان خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه "رسانه ملی در دولت قبل نسبت به دولت منتقد نبود"، افزود: دولت قبل مشکلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شدیدی داشت اما صداوسیما آن‌ها را بطور کامل بازتاب نمی‌داد در حالی که در این دولت با عمر کمی که از آغاز کارش می‌گذرد، تمام و کمال اشتباهات را نشان می‌دهد و گاه موجب بی‌احترامی به دولت نیز می‌شود. مثلا نام بردن از اعضای دولت بدون پیشوند و سمت‌های آنان و با نام کوچک در رسانه ملی بی‌احترامی محسوب می‌شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در پایان تاکید کرد: مسئولان صداوسیما باید به پیام 24 خرداد مردم توجه نشان دهند و خودشان را با جریان مردم همسو کنند، چراکه تاریخ نشان داده است که هر جریانی که خلاف میل مردم باشد، از بین خواهد رفت.

انتهای پیام

کد N130010

وبگردی