آفتاب

روسیه از رویکرد مداخله جویانه آمریکا در اوکراین انتقاد کرد

روسیه از رویکرد مداخله جویانه آمریکا در اوکراین انتقاد کرد

مسکو - ایرنا - آلکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای از رویکرد مداخله جویانه آمریکا در اوکراین و دخالت در امور و مسایل داخلی این کشور انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا، لوکاشویچ در بیانیه خود افزود: بار دیگر متذکر می شویم آمریکا در پشت پرده تقاضاهای خودداری از ایجاد مانع در مسیر انتخاب آزاد ملت اوکراین در واقع تلاش می کند سمت گیری غربی بر این کشور تحمیل کند.

وی افزود: مقام های آمریکایی اراده خود را به عنوان تنها مسیر درست به سران کشور اوکراین تحمیل و به این کشور امر و نهی می کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود یادآوری کرد: نمونه این مترسک بازی را از طرف خانم ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شاهد بودیم که به دستورالعمل هایی در باره اقدامات دولت اوکراین اشاره می کرد.

وی گفت: از جمله از کی یف خواسته شد هرگونه تعقیب قضایی عوامل ناآرامی های اخیر را متوقف کرده و به تشکیل دولت چند حزبی بپردازد.

لوکاشویچ این گونه اقدامات طرف آمریکایی را نمونه ای از مداخله آشکار در امور داخلی کشورهای دیگر عنوان کرد که هیچ نتیجه مثبتی به همراه نخواهد داشت.

روسیه بارها آمریکا و دیگر کشورهای غربی را از مداخله در امور داخلی اوکراین برحذر داشته و در مورد تبعات چنین سیاستی هشدار داده است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز به تازگی در مصاحبه با روزنامه کامرسانت چاپ مسکو اعلام کرد: کشورهای غربی برای تحمیل اراده خود بر مردم اوکراین تلاش می کنند و می خواهند به جای این ملت تصمیم گیری کنند.

لاوروف گفت: شرکای غربی به جای مردم اوکراین مسیر این کشور را انتخاب کرده اند و قصد ندارند صبر کنند اوکراینی ها از راه های دمکراتیک و قانونی مسایل خود را حل کنند.

لاوروف با انتقاد از سیاست های آمریکا و اتحادیه اروپا در مساله اوکراین گفت: انتظار داشتیم که به انتخاب مردم اوکراین احترام بگذارند اما آنها به جای مردم این کشور انتخاب کرده اند و تصمیم گرفته اند که این کشور باید سیاست های اروپایی داشته باشد.

وزیر خارخارجه روسیه افزود: این ادعا که اوکراین مسیری را که لهستان و سایر کشورهای اروپای شرقی پیموده اند تکرار می کند، درست نیست زیرا هیچکس به کی یف وعده عضویت در اتحادیه اروپا را نمی دهد و فقط اوکراین شرایطی را که بروکسل تحمیل می کند باید بپذیرد.

اروپام/2242**518 ** 1597
کد N129768

وبگردی