آفتاب

فرمانده سپاه: وقتی می​گوییم کارمحققان بلغور کردن گفته​های دیگران است،تهمت می​زنند که شما سوادندارید

فرمانده سپاه: وقتی می​گوییم کارمحققان بلغور کردن گفته​های دیگران است،تهمت می​زنند که شما سوادندارید

امروز فرمانده سپاه تلویحا به اظهارات رئیس جمهور درباره بیسواد خواندن منتقدان مذاکرات هسته​ای واکنش نشان داد.

سید صادق روحانی: "چرا فقط یک عده معدود که از جای معدودی تغذیه می‌شوند، صبحت می‌کنند؟ البته نمی‌گوییم آنها حرف نزنند ولی فقط چرا آنها صحبت می‌کنند؟ چرا فقط یک عده کم سواد صحبت کنند و اساتید دانشمند و بزرگان دانشگاه ما خصوصی حرف بزنند؟ چرا آنها به میدان نمی‌آیند؟" آینده تاریخ این را به ما نمی‌بخشد.‎ این ها سخنان رئیس جمهور در جمع دانشگاهیان بود. سخنانی که نشان از دل پر روحانی از منتقدان توافقنامه هسته​ای بود اما خود بدل به سوژه ای برای انتقاد از دولت شد.

رسانه های منتقد دولت شروع کردند به بزرگ کردن این مطلب که رئیس جمهور به منتقدانس توهین کرده است. انتقادها حتی به برخی رسانه های غیر منتقد هم کشید.به عنوان مثال روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت که آقای رئیس جمهور یک عذرخواهی دیگر هم به منتقدان بدهکارید. این یادداشت به دو مطلب اشاره داشت یکی عذرخواهی رئیس جمهور به خاطر توزیع نامناسب سبد کالا و دیگر سخنان رئیس جمهور درباره منتقدان توافقنامه ژنو.

حالا فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در سخنانش تلویحا به رئیس جمهور واکنش نشان داده است. سردار محمدعلی جعفری در سخنانش در جشنواره امام علی (ع) گفت: ساده‌ترین کار را که محققان انجام می‌دهند بلغور کردن گفته‌های دیگران است و فقط کلمات قلنبه سلنبه بیان می‌کنند و دانشگاه‌های ما هم این چیزها را مبنای علمی می‌دانند و اگر کسی مجهز به آنها نباشد، می‌گویند طرف علمی نیست بنابراین باید جهاد علمی بزرگی کنیم.

سرلشکر جعفری افزود: ما شاهدیم که وقتی از این حرف‌ها می‌زنیم تهمت می‌زنند که شما سواد ندارید، بی‌سواد و کم‌سواد هستید و تهمت می‌زنند اما باید جهاد علمی داشته باشیم. علوم انسانی مبتنی بر مبنای قرآنی و انقلابی و دینی با سایر علوم‌ها فرق می‌کند. علم این نیست که فقط دنباله‌روی غربی‌ها باشیم. شما پاسداران در مسیر بسیار سختی قدم گذاشته‌اید و ادعای بسیار سختی می‌کنید و هرکس که احساس می‌کند نمی‌تواند این‌گونه عمل کند، بهتر است کنار بکشد.

2929

 

 

کد N129706

وبگردی