آفتاب

روسیه خواستار ادامه مذاکرات سوری شد

روسیه خواستار ادامه مذاکرات سوری شد

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای خواستار ادامه مذاکرات سوری تا کسب توافق میان دو طرف شد.

به گزارش ایرنا در این بیانیه با اشاره به پایان مذاکرات ژنو2 در روز 15 ماه فوریه جاری در ژنو گفته شد: با توجه به اختلاف های جدی در رویکرد هیات های نمایندگی دولت سوریه و مخالفان آن برای دستیابی به راه حل سیاسی-دیپلماتیک برای حل مسایل این کشور، مذاکرات پیچیده بود.

در بیانیه یادآوری شد: اخضر ابراهیمی نماینده دبیر کل سازمان ملل در مساله سوریه در جلسه عمومی پایانی به طرف های سوری پیشنهاد کرد پیش نویس دستور کار مذاکرات با توجه به مسایل کلیدی توافقنامه سی ام ژوئن 2012 ژنو تنظیم شود.

در بیانیه آمده است: هیات رسمی سوریه از این پیشنهاد حمایت و برای ادامه کار بر این اساس و حضور در دور سوم مذاکرات سوری اعلام آمادگی کرد.

وزارت خارجه روسیه یادآوری کرد: هیات دولت روسیه به عنوان اولویت مذاکرات، موضوع دستیابی طرفین به توافق در مساله مبارزه با تروریسم را پیشنهاد و اعلام کرد در شرایط کنونی کشور تعیین چنین اولویتی درست است.

وزارت خارجه روسیه با اشاره به روحیه مثبت هیات نمایندگان دولت سوریه برای شرکت در روند مذاکرات گفته است: تاکید طرف سوری بر مبارزه مشترک با تروریسم را با توجه به تشدید فعالیت های تروریست ها در این کشور می دانیم که از مبارزه با دولت سوریه برای تحقق ایدئولوژی افراط گرایانه خود استفاده می کنند.

در پایان بیانیه وزارت خارجه روسیه از طرف های سوری دعوت به ادامه مذاکرات و تلاش ها برای یافتن راه حلی برای پایان دادن به بحران در این کشور شده است.

اروپام/2242**518** 3404
کد N129634

وبگردی