آفتاب

احضار مجدد سفیر پاکستان به وزارت خارجه درخصوص 5مرزبان ربوده شده ایرانی

احضار مجدد سفیر پاکستان به وزارت خارجه درخصوص 5مرزبان ربوده شده ایرانی

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان ، بر ضرورت پیگیری مجدانه موضوع ربایش پنج تن از نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در منطقه مرزی جکیگور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان عصر امروز طی دعوت به حضور سفیر پاکستان در وزارت امور خارجه ، بر ضرورت پیگیری مجدانه موضوع ربایش پنج تن از نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در منطقه مرزی جکیگور تاکید کرد.

وی با یادآوری وضعیت غیرقابل قبول اقدامات امنیتی و حفاظتی طرف پاکستانی در نقاط مشترک مرزی دو کشور برای مبارزه با تردد اشرار و اقدامات تروریستی گروهکها ، لزوم تضمین سلامت و بازگرداندن نیروهای ربوده شده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و همچنین تحویل عوامل و مجرمین این اقدامات تروریستی که اینک در خاک پاکستان مستقر هستند را خواستار شد.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه همچنین تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا با هر ابزار و عملیات لازم نسبت به برقراری امنیت در مرزهای مشترک دو کشور و مبارزه با اشرار و گروهکهای تروریستی با طرف پاکستانی همکاری نماید.

سفیر پاکستان  نیز در این دیدار ضمن ابراز تاسف در خصوص بروز این حادثه و با اشاره به حضور هیات ایرانی در شهر کویته پاکستان برای برگزاری نوزدهمین کمیسیون مشترک مرزی قول داد تا ضمن انتقال مراتب به دولت متبوع خود ، نهایت سعی و تلاش برای حل و فصل این موضوع و جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی را از سوی دولت پاکستان پیگیری نماید.

سفیر پاکستان هفته گذشته نیز به وزارت خارجه احضار شده بود.

کد N129553

وبگردی