آفتاب

سیاستمدار پاکستانی: سیاست مستقل ایران برابر غرب الگویی برای کشورهای جهان است

سیاستمدار پاکستانی: سیاست مستقل ایران برابر غرب الگویی برای کشورهای جهان است

اسلام آباد - ایرنا - نایب رییس حزب ˈمسلم لیگ پاکستانˈ (APML) تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران یک کشور مهم در منطقه محسوب شده و سیاست های مستقل تهران در برابر رویکرد دوگانه غرب همواره برای کشورهای منطقه و جهان الگو می باشد.

ˈصاحبزاده احمد رضا خان قصوریˈ دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد افزود: ایرانیان همواره حامی صلح بوده و بر حل مسالمت آمیز مسائل تلاش می کنند و به همین دلیل است که غربی ها در نهایت در مذاکرات ژنو به توسعه برنامه هسته ای تهران اذعان داشتند.

وی توافق هسته ای ژنو میان تهران و گروه 1+5 را موفقیتی بزرگ برای دولت و مردم کشورمان دانست و گفت: ایران بارها به جهان اطمینان داده که فعالیت های صلح آمیز هسته ای آن فقط به منظور استفاده در مقاصد مسالمت آمیز مانند تولید انرژی و دارویی می باشد.

این حقوقدان دیوان عالی پاکستان بر این باور است که ایران به عنوان یک دولت مستقل از حق قانونی برای توسعه فناوری صلح آمیز هسته ای برخوردار می باشد زیرا دستیابی به منبع انرژی دلیل اصلی رشد و توسعه هر کشوری در جهان امروز قلمداد می شود.

وی توافق هسته ای ژنو را پذیرش مواضع اصولی ایران در بحث هسته ای و گامی در مسیر اعتمادسازی توسط جهان غرب برای مردم ایران توصیف کرد و افزود: این توافق تعامل و همکاری ایران را با جامعه بین الملل افزایش داده و بزودی شاهد لغو تمام تحریم ها علیه تهران خواهیم بود.

وکیل مدافع ( وکیل دادگستری) پرویز مشرف رییس جمهوری پیشین پاکستان گفت: مقاومت ایران و عدم پذیرش زیاده خواهی هایی قدرت های جهانی؛ باعث شد تا غرب مجبور به توافق هسته ای با تهران شود.

وی معتقد است: ایران به تمام قوانین بین المللی در ارتباط با توسعه فناوری صلح آمیز هسته ای پایبند بوده و غربی ها باید از اتخاذ سیاست های دوگانه در قبال این کشور خودداری کنند.

احمدرضا قصوری با اشاره به دخالت قدرت های جهان در مسائل منطقه ای و تلاش آنان برای فروپاشی کشورهای مستقل تاکید کرد: ایران، پاکستان و افغانستان باید ضمن ارتقای اتحاد و با هماهنگی های بیشتر ؛ نقش مشترکی در ارتقای صلح در منطقه ایفا کرده و توطئه های غرب را در بوجود آوردن بحران های پیاپی در این منطقه حساس را از بین ببرند.

آساق ** 1095**1392
کد N129255

وبگردی