آفتاب

واکنش سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به اظهارات زیباکلام

واکنش سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به اظهارات زیباکلام

نماینده مردم ورامین در مجلس می گوید ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی با اجماع کامل در مقابل به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی ایستاده است.

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره اظهارات اخیر صادق زیباکلام مبنی بر به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی گفت: اینگونه نظرها نتیجه ای جز شکستن قبح موضوع رژیم صهیونیستی است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی با اجماع کامل در مقابل به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی ایستاده و ما این رژیم را یک رژیم اشغالگر و متجاوز می دانیم و معتقدیم این رژیم هیچ جایگاهی در خاور میانه ندارد.

وی تاکید کرد: باید دستگاه های امنیتی و قضایی این موضوعات را پیگیری کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که گاهی در امور داخلی و سیاست خارجی اختلاف نظرهایی وجود دارد و دیدگاه های متفاوتی مطرح می شود، تصریح کرد: افراد می توانند دیدگاه های خود را بگویند ولی بعضی از تصمیمات در حوزه سیاست خارجی و یا سیاست داخلی ارتباط مستقیم با منافع ملی کشور و اصول سیاست خارجی ما دارد و مورد اجماع نظام و ملت است. در این موارد هر کسی نمی تواند نظر بدهد و موضوعی را مطرح کند و به ارزش ها و اصول نظام جمهوری اسلامی حمله کند.

نقوی حسینی تاکید کرد: نقد و ارائه نظر در موضوعاتی که اختلاف نظر وجود دارد یک امر طبیعی است اما موضوع عدم شناسایی رژیم اشتغالگر قدس مورد اجماع ملت، دولت و تمام جریانات و گروه ها است و این را از اصول سیاست خارجی می دانند و کسی نباید خلاف منافع ملی کشور صحبت کند.

وی با تاکید بر این که باید دستگاه امنیتی و قضایی کشور موضوع را پیگیری کنند، افزود: در هیچ کشوری مجوز نمی دهند که با اصول سیاست خارجی آن کشور مقابله کنند.

/27295

کد N129222

وبگردی