آفتاب

سازمان تامین اجتماعی مجاز به بیمه زنان خانه دار شد

سازمان تامین اجتماعی مجاز به بیمه زنان خانه دار شد

تهران-ایرنا- سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مجاز شدند نسبت به بیمه کردن زنان خانه دار متاهل به تعداد 200 هزار نفر اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را مجاز کردند در ازای دریافت به ترتیب هفت درصد و پنج درصد حق بیمه نسبت به بیمه کردن زنان خانه دار متاهل به تعداد 200 هزار نفر جمعیت اقدام نمایند.

بر این اساس از مجموع 220 نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی 117 نفر به اصلاحیه گزارش کمیسیون تلفیق برای رفع ایراد شورای نگهبان رای موافق دادند ،18 نفر با آن مخالفت کردند و 12 نفر نیز رای ممتنع به آن دادند ضمن اینکه 52 نفر از نمایندگان در رای گیری شرکت نکردند.

نمایندگان همچنین با حذف بند الف تبصره 13 لایحه بودجه مجلس شورای اسلامی موافقت کردند و از مجموع 198 نماینده ،120 نماینده به آن رای موافق دادند،هفت نفر به آن رای مخالف دادند و نظر 13 نفر نیز ممتنع بود.

بر اساس این بند سازمان نهضت سواد آموزی مجاز بود سوادآموزی را از طریق واگذاری به سازمان بسیج و اشخاص حقیقی واجد شرایط و پرداخت هزینه تمام شده به روش فرد به فرد بدون ایجاد حق و تعهد استخدامی برای اشخاص مذکور اجرا کند.

نمایندگان همچنین به اصلاحیه ویرایشی کمیسیون تلفیق در بند ج تبصره 15 رای موافق دادند و از مجموع 98نماینده 135 نفر با آن موافقت کردند پنج نفر به آن رای مخالف دادند و شش نماینده نیز نظرشان درباره این اصلاحیه ممتنع بود.

براساس بند ج تبصره 15 به هر یک از وزارتخانه های نفت و نیرو از طریق شرکت های تابعه ذیربط اجازه داده می شود هر دوماه از هر واحد مسکونی مشترک گاز مبلغ یک هزار ریال و از هر واحد مسکونی مشترک برق مبلغ 500 ریال اخذ و نسبت به بیمه خسارت مالی و جانی اعم از فوت و نقص عضو و جبران هزینه های پزشکی ناشی از انفجار ،آتش سوزی و مسمومیت مشترکین شهری و روستایی گاز وبرق از طریق شرکت های بیمه با برگزاری مناقصه اقدام کنند.

نمایندگان در ادامه و در جریان بررسی بند د تبصره 19 لایحه بودجه منابع بازنشستگی پیش ازموعد کلیه مشمولان قانون بازنشستگی پیش از موعد را محل منابع اعتبارات هزینه های دستگاهها یا صرفه جویی ناشی از کاهش نیروها که میزان آن به تایید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری رسیده است ، تعیین کردند و عبارت فروش اموال دولتی را از این بند حذف کردند.

سیام(3)**2021**1449
کد N129175

وبگردی