آفتاب

روسیه اتهام آمریکا درباره سوریه را نادرست خواند

روسیه اتهام آمریکا درباره سوریه را نادرست خواند

تهران – ایرنا - خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه در گزارشی از مسکو اعلام کرد که روسیه اتهامات آمریکا مبنی بر حمایت روسیه از حکومت بشار اسد برای به بن بست کشاندن مذاکرات ژنو را رد کرد.

ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر امورخارجه روسیه اتهامات ˈجان کریˈ همتای آمریکایی خود را مبنی بر اینکه مسکو تاکنون با حمایت از دولت سوریه، مذاکرات ژنو -2 را به بن بست کشانده است، رد کرد.

وی در این خصوص گفت: مسکو به همه وعده های خود برای حل بحران سوریه عمل کرده است، از جمله اینکه تعامل روزانه خود را با مقامات سوریه همچنان حفظ کرده است.

وزیر خارجه روسیه با اعلام اینکه مسکو همواره کوشید دولت اسد را به مذاکره با مخالفان تشویق کند،افزود: مسکو از هیچ کوششی برای جلوگیری از خونریزی ها در سوریه دریغ نورزیده است.

به گفته وی، آمارها به راحتی حاکی است که این دولت سوریه نیست که عامل بسیاری از دشواری ها برای اسقرار صلح در آن کشور است، بلکه تروریست ها و گروه های تروریستی هستند که آمار آنها در سراسر این کشور چند برابر شده و از هیچ ساختار سیاسی تمکین نمی کنند.

ˈجان کریˈ روز دوشنبه مسکو را متهم کرد اقدامات لازم برای برگزاری موفقیت آمیز کنفرانس ژنو-2 انجام نداده است و دور دوم مذاکرات در روز شنبه گذشته نیز با شکست مواجه شد.

لاوروف افزود: این درحالی است که برخی کشورهای حامی مخالفان درصدد هستند گروه های جدیدی از مخالفان را برای جایگزین کردن ائتلاف ملی و برای سرنگون کردن بشار اسد، شکل دهند.

مترجمام**1378**5981
کد N129168

وبگردی