آفتاب

عضو پارلمان پاکستان: دوستی با آمریکا عامل بسیاری از مشکلات پاکستان است

عضو پارلمان پاکستان: دوستی با آمریکا عامل بسیاری از مشکلات پاکستان است

تهران - ایرنا - «داور خان» نماینده مجلس ملی پاکستان روز دوشنبه سیاست خارجی آمریکا را «دوگانه» خواند و گفت: ریشه بسیاری از مشکلات پاکستان در دوستی با واشنگتن نهفته است.

وی که به منظور شرکت در نشست روسای اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی در تهران به سر می برد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، سیاست های آمریکا در قبال کشورهای مسلمان را جنگ افروزانه توصیف کرد و گفت: ریشه بسیاری از مشکلات پاکستان نتیجه رابطه دوستانه اسلام آباد با واشنگتن است.

نماینده مجلس ملی پاکستان به بروز تحولات در دیدگاه مردم و احزاب سیاسی پاکستان در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: اسلام آباد همکاری با نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به حالت تعلیق در آورده و این اقدام در نتیجه شفافیت نبودن سیاست های واشنگتن در قبال پاکستان اتخاذ شده است.

خان دغدغه دولت پاکستان را اتخاذ سیاست هایی در جهت خوداتکایی عنوان کرد و افزود: اسلام آباد خواستار برقراری روابط حسنه با همسایگان خود، بالاخص کشورهای مسلمان است.

این عضو پارلمان پاکستان ضمن اظهار خرسندی از حضور در نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی در تهران، ابراز امیدواری کرد: کشورهای اسلامی با شرکت در گردهمایی هایی از این نوع بتوانند مسائل و مشکلات پیش روی را حل کنند.

نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی با حضور روسای مجالس کشورهای مسلمان از روز 25 در تهران آغاز شد و تا 30 بهمن ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه «تفرقه میان کشورهای اسلامی به نفع دشمنان خواهد بود»، افزود: امیدوارم روابط میان جمهوری اسلامی و پاکستان بیش از پیش بهبود یابد و دو کشور بتوانند با کمک و همکاری یکدیگر بر چالش های پیش رو فائق آیند.

این عضو مجلس ملی پاکستان گفت: ایران تنها کشوری است که در مقابل آمریکا و تحریم ها و تهدیدهایش ایستادگی کرده است.

وی در ارتباط با مساله سوریه با یادآوری ادعاهای آمریکا مبنی بر مبارزه با القاعده در افغانستان و پاکستان، حمایت واشنگتن از شبه نظامیان وابسته به القاعده در سوریه را یکی دیگر از نشانه های سیاست های دوپهلو و معیارهای دوگانه دولت آمریکا دانست.

این نماینده پاکستانی همچنین هر گونه مداخله در امور داخلی سوریه از جانب طرف های خارجی را مورد نکوهش قرار داد.

خاورم**9156**1545
کد N129022

وبگردی