آفتاب
دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی:

احزاب، گروه ها و تشکل های سیاسی از تیم مذاکره کننده حمایت کنند

احزاب، گروه ها و تشکل های سیاسی از تیم مذاکره کننده حمایت کنند

تهران – ایرنا – دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی معتقد است با توجه به حمایت رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده هسته ای، ضرورت دارد همه احزاب، گروه ها و تشکل ها همراه اقشار مختلف مردم از مذاکره کنندگان حمایت کنند.

قدرتعلی حشمتیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: احزاب، گروه ها و تشکل ها یقین دارند هر گامی که مذاکره کنندگان در راستای اهداف مقدس انقلاب اسلامی بردارند، تامین کننده منافع ملی است.

وی یادآور شد: احزاب و نخبگان روند مذاکرات هسته ای را دنبال می کنند و در برخی موارد که نیاز باشد ممکن است پیشنهادها و انتقادهایی داشته باشند اما متاسفانه در دوره دولت نهم و دهم به احزاب توجه کافی نشد بنابراین نظرات آنها درباره انرژی هسته ای و مذاکرات مربوط به آن مدنظر قرار نگرفت.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اما با روی کار آمدن دولت یازدهم، فضا باز شد و رییس جمهوری که با رای مردم و مشارکت همه گروهای و جریان های سیاسی از طیف های مختلف در راس دولت قرار گرفت، از مشارکت و اظهارنظرهای همه افراد به ویژه متخصصان و کارشناسان در امور مختلف کشور استقبال کرد.

حشمتیان گفت: یکی از حرکت های خوبی که روحانی درباره پرونده هسته ای انجام داد، این بود که مسوولیت مذاکرات را با نظر رهبر معظم انقلاب از شورای عالی امنیت ملی به وزارت امورخارجه منتقل کرد که این کار باعث شد سطح مذاکرات از کارشناسی و معاونین به سطح وزرا ارتقاء یابد.

وی با بیان این که با بالارفتن سطح مذاکرات، سطح توقعات مردم هم بالا رفته است یادآور شد: اکنون که توافق های اولیه صورت گرفته و وارد مرحله اجرا شده است، مردم انتظار دارند این مذاکرات همچنان ادامه پیدا کند و تا مرحله رسیدن به توافق جامع و رفع همه تحریم ها پیش برود ضمن این که فناوری صلح آمیز هسته ای کشور نیز به عنوان یک دستاورد بزرگ حفظ شود.

دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی با اشاره به دور جدید مذاکرات که قرار است 29 بهمن در وین برگزار شود، گفت: به طور قطع ملت، نخبگان، احزاب و گرو های سیاسی از هر گام از مذاکرات که بصورت متعادل برداشته شود و خواسته های غیرمنطقی طرف مقابل را به ایران تحمیل نکند، حمایت خواهند کرد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه از زمانی که مذاکرات در اختیار وزارت امورخارجه قرار گرفت نتایج مثبت است یادآورشد: امیدواریم تیم مذاکره کننده همانگونه که تا امورز با هوشیاری و درنظر گرفتن منافع ملی و مصالح نظام عمل کرده است، در ادامه مذاکرات با گروه 1+5 نیز قاطعانه این روند را در پیش گیرد و مانند روند اخیر، نتیجه مذاکرات را صادقانه با مردم در میان بگذارند.

این عضو هیات رییسه کانون نمایندگان ادوار مجلس یادآور شد: در کشور ما دولت از احزاب، قشر دانشگاهیان و فرهنگیان جدا نیست. ملت با دولت و در کنار دولت است و دولت نیز در کنار مردم و همراه مردم حرکت می کند و در موضوع مذاکرات هسته ای هم همراهی ملت و دولت ضرورتی انکارناپذیر است.

دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی یادآور شد: با توجه به حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت و تیم هسته ای، احزاب و تشکل های سیاسی از جمله احزاب و گروه های مستقل از دولت و تیم مذاکره کننده حمایت می کنند و مطمئن هستند هر قدمی که تیم مذاکره کننده در راستای اهداف مقدس انقلاب اسلامی بردار می دارد به نفع مردم است.

وی همچنین در توصیه ای به گروه 1+5 گفت: آمریکا و دیگر کشورهای 1+5 بهتر است تحریم ها و تهدیدها را کنار بگذارند و مذاکرات برد - برد را در پیش بگیرند تا این مذاکرات هم برای دولت و ملت ما و هم برای آنها مثبت و مثمرثمر باشد.

این استاد دانشگاه به سخنان ریاست جمهوری در راهپیمایی 22 بهمن مبنی بر این که گزینه ملت ایران همین حضور مردم در صحنه است، اشاره کرد و گفت: مردم در روز 22 بهمن با حضور میلیونی خود پاسخ ابرقدرتها به ویژه آمریکا را دادند و آنهایی که از همه گزینه های روی میزشان صحبت می کردند، دیدند که گزینه مردم ما حضور پررنگ آنها در پشتیبانی از نظام و ولایت فقیه است.

دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی با تجمید از حضور گسترده مردم در جشن پیروزی انقلاب ادامه داد: این حضور مردم به طرف های مذاکره با ایران بار دیگر نشان داد که اقشار مختلف مردم ، احزاب، گروه ها و نخبگان پشتیبان تیم مذاکره کننده هستند و در عین حال ذره ای از توافق اولیه ای که بین تیم مذاکره کننده ایران و گروه 1+5 در قالب برنامه اقدام مشترک امضاء شد عقب نشینی نخواهند کرد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: امیدواریم کشورهای گروه 1+5 عاقلانه بتوانند درباره برآوردند خواسته های ملت بزرگ ایران که همانا برداشتن تحریم ها، احترام متقابل و رابطه دوستی با همه کشورهای جهان به جز رژیم صهیونیستی غاصب قدم بردارند.

توافق اولیه بین ایران و گروه 1+5 سوم آذرماه سال جاری در ژنو به امضا طرفین رسید و فردا (سه شنبه)مذاکرات در وین برای رسیدن به توافق جامع درخصوص برنامه هسته ای کشورمان انجام می شود.

سیام**1058 *1449
کد N128865

وبگردی