آفتاب

ثبت‌نام حوزه‌های علمیه سفیران هدایت تا 25 اسفندماه

ثبت‌نام حوزه‌های علمیه سفیران هدایت تا 25 اسفندماه

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه، گفت: طلاب می‌توانند تا 25 اسنفد ماه سال جاری در حوزه‌های علمیه سفیران هدایت ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام محمد حسن نبوی در جمع خبرنگاران، درخصوص مقاطع مختلف تحصیلی در سفیران هدایت گفت: در مقطع اول پس از گذراندن 5 سال در قالب 190 واحد درسی نظری و عملی، طلاب جذب تبلیغ می‌شوند و و در مقطع دوم سه سال آموزش می‌بینند از این رو خروجی به خوبی تعریف شده است.

نبوی یکی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را توجه به قرآن در حوزه‌های علمیه دانست و افزود: اگرچه طلاب مباحثی را که در حوزه می‌خوانند مقدمه‌ای برای فهم قرآن است اما متاسفانه جایگاه تفسیر و معارف قرآنی قوی نیست و خود طلبه باید به تفسیر می‌پرداخت اما در نظام آموزشی سفیران هدایت توجه ویژه‌ای به قرآن کریم شد.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه درباره شرایط جذب طلبه در سفیران هدایت نیز گفت: حداقل مدرک دیپلم، قبولی در آزمون ورودی، کسب امتیاز لازم در مصاحبه، صلاحیت اخلاقی، سیاسی و خانوادگی، برخورداری از سلامت کامل، حداکثر سن 25 سال، نداشتن منع قانونی از جهت نظام وظیفه، اشتغال به تحصیل تمام وقت در مدت دوره و آمادگی برای پذیرش تعهد 5 سال خدمت تبلیغی از شرایط جذب است.

نبوی ادامه داد: سفیران هدایت در کشور 98 مدرسه علمیه دارد که 36 مدرسه تحت مدیریت خراسان و سایر مدارس تحت نظر قم هستند.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام سفیران هدایت نیز بیان کرد: ثبت‌نام در هر یک از مدارس علمیه کفایت می‌کند و طلاب پس از قبولی به شهر مورد نظر خود برای شروع تحصیلات معرفی می‌شوند همچنین افراد پس از فارغ‌التحصیلی مطابق با تعهدات تبلیغی به نقاط مورد نیاز برای تبلیغ اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: مهمترین شرایط اختصاصی حوزه‌ها حداقل مدرک دیپلم و حداکثر سن 22 سال است و در صورت سنوات تحصیلی بالاتر از دیپلم مانند کارشناسی و کارشناسی ارشد، این سنوات به حداکثر سن اضافه می‌شود.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه درباره زمان ثبت نام نیز گفت: متقاضیان از ابتدای بهمن‌ماه سال‌جاری تا 25 اسفندماه فرصت دارند برای ثبت‌نام به سایت معاونت آموزش حوزه یا به صورت حضوری به مدارس علمیه سفیران هدایت در سراسر کشور مراجعه کنند .

وی در خصوص شرایط تحصیل در سطح 3 افزود: طلابی می‌توانند در این مقطع شرکت کنند که دارای مدرک سطح 2 حوزه، حداکثر سن 40 و ملبس به لباس روحانیت باشند و در آزمون ورودی و مصاحبه قبول شوند که در پایان دوره به شرکت‌کنندگان مدرک رسمی سطح سه اعطا شده و کمک هزینه تحصیلی نیز پرداخت می‌شود ضمن اینکه این افراد می‌توانند در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهند.

نبوی با اشاره به شرایط تربیت راهنما خاطرنشان کرد: پایان سطح یک حوزه،‌ برخورداری از صلاحیت اخلاقی، سیاسی و اجتماعی، قبولی در آزمون ورودی، برخورداری از سلامت جسمی و حداکثر سن 30 سال از جمله شرایط در نظر گرفته شده برای تربیت راهنما است.

وی تاکید کرد:‌ افراد متقاضی در سطح چهار باید دارای شرایط مدرک پایانی سطح سه حوزه، حداکثر سن 40 سال و موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه علمی باشند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه گفت: فارغ التحصیلان حوزه‌های علمیه می‌توانند توانایی خود را در عرصه‌های مهمی همچون امامت جماعت مساجد، تبلیغ معارف اسلامی، برگزاری جلسات آموزش قرآن و احکام، اداره کلاس‌های دینی، قرآن و عربی مدارس آموزش و پرورش، مدیریت مجموعه‌های دینی، فرهنگی و تربیتی، آمادگی ورود نشان دهند.

نبوی در خصوص اهداف حوزه‌های سفیران هدایت در کشور درخصوص اهمیت تحول در حوزه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید فراوانی بر تحول حوزه داشتند و حتی در یکی از سفرهای خویش بر تحول حوزه‌های علمیه تاکید ویژه‌ای داشتند.

وی با بیان اینکه طبق حساسیت‌های مراجع، نقاط ضعف و قوت حوزه را در مواردی شناسایی کرده‌ایم، افزود: تلاش‌های فراوانی در مرتفع سازی نقاط ضعف حوزه‌های علمیه انجام شد که در این عرصه یکی از ضعف‌های مهم حوزه مشخص نبودن زمان تحصیل بود و فردی که وارد حوزه می‌شود تا آخر عمر هم می‌تواند در حوزه باقی بماند.

نبوی گفت: در طراحی جدید در حوزه‌های سفیران هدایت این گونه نیست و مقطع بندی شده و فرد می‌تواند با گذراندن دوره‌ها سطح 2 معادل کارشناسی با آزمون ورودی به سطح 3 و سپس به سطح 4 معادل دکترا راه پیدا کند.

انتهای پیام

کد N128844

وبگردی