آفتاب

"متئو رنزی" نخست‌وزیر ایتالیا شد

"متئو رنزی" نخست‌وزیر ایتالیا شد

متئو رنزی، با حکم ریس‌جمهور ایتالیا مکلف به تشکیل دولت در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، به این ترتیب متئو رنزی، 39 ساله شهردار فلورانس جوانترین نخست‌وزیر ایتالیا شد.

رنزی متعهد به انجام فوری اصلاحات اقتصادی و سیاسی در ایتالیا شده است.

رنزی، رهبر چپ میانه ایتالیا گفته است که رایزنی‌های رسمی خود را برای تشکیل دولت جدید ظرف 24 ساعت آینده آغاز می‌کند و احتمالا برنامه اصلاحات خود را ظرف چند ماه آینده به اجرا می‌گذارد.

وی قول داد که قانون انتخابات و نهادهای ایتالیا را تا پایان فوریه قانون کار را تا مارس و نهادهای مدنی را تا آوریل و قانون مالیاتی را تا ماه مه بطور کامل اصلاح کند.

نخست‌وزیر ایتالیا پس از دیدار 90 دقیقه‌ای خود با جورجیو ناپولیتانو، رئیس‌جمهور ایتالیا از اظهار نظر درباره شکل کابینه‌اش خودداری کرد و گفت که تمرکز ما ما برکیفیت است نه دیگر مسائل.

رنزی 39 ساله به روند کناره‌گیری لتا به عنوان نخست وزیری ایتالیا کمک کرد و این اقدام پس از پرسش از نحوه عملکرد دولت ائتلافی لتا و متهم کردنش به ناکامی در تحقق اصلاحات متعهد شده درباره فساد و نظام بوروکراسی صورت گرفت.

لتا به خاطر عملکرد ضعیف اقتصادی دولتش تحت فشار قرار گرفت و شهردار فلورانس از این فرصت استفاده و اعلام کرد که یک تغییر در دولت برای پایان دادن به این بلاتکلیفی ضرورت دارد. انریکو لتا تنها 10 ماه نخست وزیر ایتالیا بود.

به گزارش شبکه بی بی سی، رنزی باید با حزب کوچک "راست میانه جدید" برای رهبری بر اکثریت پارلمان و تشکیل کابینه به مذاکره بپردازد.

انتهای پیام

کد N128830

وبگردی