آفتاب
نائب رئیس کمیسیون امنیت مجلس سنگال:

کشورهای جهان اسلام مجبور به تقویت مراودات با سایر کشورها هستند

کشورهای جهان اسلام مجبور به تقویت مراودات با سایر کشورها هستند

نائب رئیس کمیسیون امنیت مجلس سنگال اظهار کرد: کشورهای جهان اسلام به دلیل عدم اقبال کشورهای اسلامی مجبورند با کشورهای دیگر نظیر کشورهای قدرتمند آمریکایی و اروپایی مراودات اقتصادی داشته باشند که عمدتا نیز به سود کشورهای قدرتمند تمام می‌شود.

محمد خورایچی در حاشیه اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خاطرنشان کرد: کشورهای آفریقایی نظیر سنگال از معادن گاز، طلا و الماس قابل قبول و ارزشمندی بهره‌مند هستند، اما متاسفانه کشورهای خارج از حوزه کشورهای جهان اسلام بیشترین منفعت را از آن‌ها می‌برند.

وی با اشاره به تاکید رئیس مجلس ایران در مورد گسترش همکاری‌های اقتصادی کشورهای جهان اسلام در نشست خبری روز شنبه، گفت: کشورهای اسلامی باید نسبت به امکانات تجاری و اقتصادی خود آگاه باشند و لازم است که مراودات در این حوزه‌ها تقویت یابند.

خورایچی تاکید کرد: دولت‌های اسلامی می‌توانند در سایه توسعه مراودات سیاسی حوزه تجاری را تقویت کنند و می‌توان گفت مراودات اقتصادی در بین کشورهای اسلامی باید توسط دولت‌ها بازسازی شود و پارلمان‌ها نیز باید از این موضوع پشتیبانی و از آن حمایت کنند.

انتهای پیام

کد N128523

وبگردی