آفتاب

معاریو : گزینه های مقابل اسراییل اصلا خوب نیست

معاریو : گزینه های مقابل اسراییل اصلا خوب نیست

بیروت - ایرنا - روزنامه صهیونیستی « معاریو» با تاکید به اینکه « سرنگونی نظام سوریه یک هدف راهبردی اسراییل است و بیشترین منافع را برای آن دارد»، اعتراف کرد که این ر‍ژیم دچار اشتباه محاسباتی شد و نظام سوریه در چند هفته سرنگون نشد.

به گزارش ایرنا، معاریو در مقاله ای به نوشته « بن کسبیت» کارشناس امنیتی و سیاسی ، ضمن بررسی تحولات سوریه و با تاکید به اینکه گزینه های مقابل ر‍ژیم صهیونیستی اصلا خوب نیست، اذعان کرده است که « حزب الله درهر جنگی در آینده برای اسراییل بزرگترین خطر خواهد بود».

سرمقاله نویس معاریو خاطرنشان کرد: برخلاف ارزیابی های اسراییل که باور داشت با شروع جنگ در سوریه سرنگونی نظام آن در چند هفته اتفاق می افتد، مشخص شد که این جنگ ادامه دار خواهد بود.

وی افزود : هدف اسراییل از بین بردن محور تهران تا دمشق و بیروت است و برای تحقق این هدف، سرنگونی نظام سوریه ، انزوای ایران و از کار انداختن حزب الله طراحی شد.

بن کبیست اعتراف کرد: اما اکنون واقعیت چیز دیگری است و این هدف بدست نیامده است و به همین دلیل ارتش اسراییل مجبور شد تا ارزیابی راهبردی خود را تغییر دهد.

این سرمقاله نویس روزنامه صهیونیستی معاریو ادامه داد: اکنون ارتش اسراییل می گوید که سرنگونی نظام سوریه به زمان زیادی نیاز دارد.

وی افزود : ارزیابی جدید فرماندهی ارتش اسراییل برای سرنگونی نظام سوریه از چند هفته به ماه ها و سال ها تغییر کرده است.

بن کبیست به نقل از یک منبع آگاه و بلند پایه رژیم صهیونیستی نقل می کند:همه سناریوهای کنونی سوریه برای اسراییل بسیار نگران کننده و به ضرر آن است، اگر محور ایران ، سوریه و حزب الله با حمایت روسیه پیروز شود هرگز یک نتیجه و پیام مثبتی برای اسراییل نخواهد بود و اگر دیوانه های تندرو جمع شده در دمشق و جولان پیروز شوند هم برای اسراییل نگران کننده است.

معاریو تاکید کرد:گزینه های مقابل اسراییل اصلا خوب نیست.

خاورم ** 1324**1586
کد N128445

وبگردی