آفتاب

نماینده اسدآباد در مجلس: مردم در بورس دهها هزار میلیارد ریال ضرر کردند

نماینده اسدآباد در مجلس: مردم در بورس دهها هزار میلیارد ریال ضرر کردند

تهران - ایرنا - نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم در بورس با تعیین قیمت 15 سنت خوراک گاز پتروشیمی دهها هزار میلیارد ریال ضرر کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، بهروز نعمتی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس در اخطاری با استناد به اصل 40 قانون اساسی اظهارداشت: در طول هفته گذشته و بعد از تصویب لایحه بودجه و تعیین قیمت 15 سنت برای هر مترمکعب خوراک گاز واحدهای پتروشیمی مردم ضعیف کشور در بورس بالغ بر دهها هزار میلیارد تومان ضرر دیدند.

وی افزود: در این راستا ما شاهدیم که برخی به عنوان دفاع از مردم و با حرف های فوفولیستی می خواهند ملت را از این موضوع غافل کنند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس تصریح کرد: درحال حاضر سالانه به علت اجرایی نشدن طرح های مربوطه کشور چند صد میلیارد تومان ضرر می بیند از این رو باید با ایجاد فضای مناسب سرمایه گذاران را برای انجام سرمایه گذاری در کشور ترغیب کنیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تبصره الحاقی 21 لایحه بودجه 93 مصوب کرده بودند که قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی در چهارچوب قانون هدفمندکردن یارانه ها به گونه ای تعیین شود که نرخ بازدهی داخلی ارزی سرمایه گذار این واحد تا 25 درصد باشد به شرط این که از 15 سنت در هر مترمکعب کمتر نشود که این موضوع با ایراد شورای نگهبان مواجه شد.



** صدا و سیما شان همه قومیت های کشور را رعایت کند

کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل در مجلس نیز در اخطاری با استناد به اصل 52 و 75 قانون اساسی گفت: دولت همه منابع درآمدی بحث هدفمندی یارانه ها را در لایحه ای به مجلس ارایه کرده است.

وی از نمایندگان تقاضا کرد به تقلیل منابع در بحث هدفمندی یارانه ها رای ندهند.

وی همچنین در تذکری به صدا و سیما اظهارداشت: رسانه ملی شان همه قومیت های کشور به ویژه قوم بختیاری را رعایت کند.

علی لاریجانی رییس مجلس نیز در پاسخ، این خطار را وارد ندانست و گفت: از مخالفت شما درباره پیشنهاد کمیسیون در بحث هدفمندی یارانه ها متشکرم.

سیام(3)**9121**9132**1336
کد N128101

وبگردی