آفتاب

آب از طریق لوله‌کشی به جزایر دریاچه ارومیه منتقل می‌شود

آب از طریق لوله‌کشی به جزایر دریاچه ارومیه منتقل می‌شود

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: پروژه انتقال آب از طریق لوله‌کشی به جزایر دریاچه ارومیه در دستور کار قرار دارد.

حسن عباس‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌غربی، افزود: هم اکنون آب مورد نیاز برای حیواناتی که در جزایر دریاچه ارومیه زندگی می‌کنند، به صورت دستی‌ یا از طریق هلیکوپتر تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: علی‌رغم وصل شدن جزایر به خشکی مشکلی برای حفاظت از حیواناتی که در آن‌ها زندگی می‌کنند، وجود ندارد و با تامین نیروی انسانی کافی، تجهیز محیط‌بانان و حفاظت شدیدی که انجام می‌شود، نیازی به انتقال این گونه‌های جانوری به مناطق دیگر وجود ندارد.

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین و نجات دریاچه ارومیه اظهار کرد: برگزاری این جلسات و همایش‌ها بسیار مفید است و با استفاده از تجارب شرکت‌کنندگان در این نشست‌ها می‌توان به نقشه راهی برای احیاء دریاچه ارومیه دست پیدا کرد.

وی در رابطه با هیات ژاپنی که برای همکاری در راستای نجات دریاچه ارومیه به کشورمان سفر کرده بودند، گفت: اطلاعات لازم در اختیار هیات ژاپنی قرار داده شده است و آن‌ها برای بررسی این اطلاعات به کشور خود بازگشته‌اند و پس از تصمیم‌گیری در این مورد، نحوه مشارکت خود را در امور اجرایی احیاء دریاچه ارومیه به ما اعلام خواهند کرد.

عباس‌نژاد با بیان این که مردم از نجات دریاچه ارومیه مطمئن باشند، خاطرنشان کرد: نسبت به احیاء دریاچه ارومیه بسیار امیدواریم.

انتهای پیام

کد N127535

وبگردی