آفتاب
معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه:

باید در برابر تلاش روشنفکرنماها روشنگری کنیم

باید در برابر تلاش روشنفکرنماها روشنگری کنیم

قرآن کتابی است فراتر از همه مسئولیت‌ها که عجایب آن پایان نمی‌پذیرد و ما باید آن را بر ساخت نظامات حقوقی و قضائی ارج بنهیم.

معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه گفت: باید در برابر تلاش‌های به ظاهر روشن فکرانه که قرآن را عصری و تاریخی می‌دانند،روشنگری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت السلام والمسلمین صادقی در حاشیه اختتامیه مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم قوه قضائیه با بیان اینکه این مجلس برای این برپا شده است که اهالی قرآن در قوه قضائیه مورد تجلیل قرار گیرند،گفت: حاضرین در این نشست نمایندگان کسانی هستند که با قرآن مانوس‌اند و این تقدیر، تجلیل از همه اهالی قرآن و کسانی است که زندگی قرآنی را پیش می‌گیرند. ما از هر کسی که قرآن را سرلوحه خود قرار می‌دهد تجلیل می‌کنیم.

وی ادامه داد: دستگاه قضائی سزاوارترین دستگاه در این زمینه است، چرا که با هدف اقامه قسط برپا شد و در همان مسیری حرکت می‌کند که نزول قرآن و برپایی عدالت اقتضا می‌کند.

وی افزود: قرآن محدود به هیچ زمان و زبانی نیست به عربی نازل شده اما محدود به عربیت نیست و کلام خدا همچون خود خدا فراتر از زمان و مکان است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی تصریح کرد: باید در برابر تلاش‌های به ظاهر روشنفکرانه و عالمانه که می کوشند قرآن را عصری و تاریخ‌مند کنند و بگویند دیگر عصر احکام گذشته یا بگویند قرآن برآمده از جان یک انسان ولو انسان برتر است یا به هر ترتیبی بخواهند اولویت و یا الهیت آن را کم کنند یا چنین القا کنند که قرآن برای زندگی این روزگار و بر ساختن نظام‌های اجتماعی نیست، روشنگری کنیم این طرز تفکر غلطی است که با ظاهر زیبا که خاصیت نفاق است، جلوه کرده است.

معاونت فرهنگی قوه قضائیه در پایان تصریح کرد: قرآن کتابی است فراتر از همه مسئولیت‌ها که عجایب آن پایان نمی‌پذیرد و ما باید آن را بر ساخت نظامات حقوقی و قضائی ارج بنهیم.

معاونت فرهنگی قوه قضاییه با اعلام این خبر که به زودی شورای قرآن و عترت در قوه قضائیه تشکیل خواهد شد، اظهار داشت: این شورا متولی امور مربوط به قرآن، معارف و ترویج آنها در دستگاه قضائی ایران خواهد بود.

کد N127020

وبگردی