آفتاب
در دیدار با دانشجویان اسرائیلی مطرح شد؛

عباس: نمی‌خواهیم اسرائیل با حضور میلیون‌ها آواره فلسطینی غرق شود

عباس: نمی‌خواهیم اسرائیل با حضور میلیون‌ها آواره فلسطینی غرق شود

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با دانشجویان اسرائیلی با بیان این که تل آویو روند صلح را نابود می‌کند، اظهار کرد که نمی‌خواهد اراضی اشغالی به دلیل حضور میلیون‌ها آواره فلسطینی غرق شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با حدود 200 دانشجوی دختر و پسر اسرائیلی در مقر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله اعلام کرد: دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از طریق اقدامات سرکوب‌گرایانه خود در خاک فلسطین که مهم‌ترین آن شهرک‌سازی‌هاست، تلاش می‌کند تا روند صلح را از بین ببرد و این اقدامات هیچ گزینه‌ای را در مقابل فلسطینی‌ها باقی نمی‌گذارد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مقابل دانشجویان اسرائیلی عنوان داشت: سیاست‌های دولت اسرائیل در خصوص شهرک‌سازی‌ها به روند صلح و آینده منطقه و مردمان آن از جمله خود اسرائیلی‌ها آسیب می‌رساند.

وی تصریح کرد: چگونه اسرائیل خواهان صلح است؟ حال آنکه شهرک‌های یهودی‌نشین را در اراضی فلسطین بنا می‌کند که بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی باید دولت فلسطین در این اراضی تشکیل شود.

محمود عباس در خصوص قدس گفت: شهر قدس باید پایتخت دو کشور باشد. اما این امکان نیز وجود دارد که این شهر تقسیم نشود و می‌توان آن را به عنوان پایتختی برای دو کشور فلسطین و اسرائیل قرار داد و در عین حال این شهر آزاد بماند تا تبدیل به نمونه‌ای برای هم زیستی شود.

وی افزود: سخنانی مبنی بر این که ما خواهان تغییر ساختار اجتماعی اسرائیل هستیم؛ دروغ است، چرا که ما نمی‌خواهیم که اسرائیل به دلیل حضور میلیون‌ها آواره فلسطینی غرق شود.

محمود عباس تاکید کرد: باید توافقی پیرامون مساله آوارگان بر اساس طرح صلح عربی صورت بگیرد و ما تاکید می‌کنیم که باید مشکل آن‌ها به صورت توافقی حل و فصل شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که درخصوص موضع دولت حماس نسبت به هرگونه توافقی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی پرسید، عنوان داشت: من بر این باورم که در صورت دستیابی به توافق صلح با اسرائیل، بیشتر مردم فلسطین از آن حمایت خواهند کرد و این امر قدرت مخالفان از جمله کسانی که در نوار غزه هستند، تضعیف می‌کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: زمانی که مسوولان تشکیلات خودگردان فلسطین توافق با اسرائیل را تایید کند، بیشتر رهبران حماس نیز آن را تایید خواهند کرد.

وی با تاکید بر این که تشکیلات خودگردان فلسطین در صورت شکست مذاکرات به خشونت متوسل نخواهد شد، تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم به عقب، به خشونت و جنگ برگردیم.

این مقام فلسطینی در خصوص درخواست تل آویو جهت به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک کشور یهود گفت: در صورتی که اسرائیل به سازمان ملل برود و این خواسته خود را مطرح سازد، ما مخالفتی با آن نخواهیم کرد، چرا که ما پیشتر نیز اسرائیل را به رسمیت شناخته بودیم، اما هر چه که فلسطینی‌ها بیشتر کوتاه می‌آیند، اسرائیل خواسته‌های بیشتری را مطرح می‌کند.

انتهای پیام

کد N126978

وبگردی