آفتاب
پیشنهاد یک استاد دانشگاه مالزی

ایران و مالزی برای جهان عاری از خشونت با هم همکاری کنند

ایران و مالزی برای جهان عاری از خشونت با هم همکاری کنند

یک استاد دانشگاه مالزی پیشنهاد کرد که ایران و مالزی برای پیشبرد پیشنهاد رییس‌جمهور ایران با هم همکاری کنند.

دکتر عزمی بن حسن، استاد دانشگاه و عضو انستیتو جغرافیای فضایی دانشگاه یوتی‌ام مالزی در حاشیه سمینار جهان عاری از خشونت و افراط‌گرایی در مالزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مالزی گفت: تصویب پیشنهاد جهان عاری از خشونت از سوی رییس‌جمهور اسلامی ایران بسیار تعجب برانگیز بود زیرا به جز اسراییل همه از آن حمایت کردند.

او تصریح کرد: این پیشنهاد از سوی رییس‌جمهور اسلامی ایران در سازمان ملل مطرح شد، کشوری که پیش‌تر به عنوان محور شرارت و کشور افراط‌گرا مطرح شده بود اما این پیشنهاد با قاطعیت از سوی سازمان ملل مورد پذیرش قرار گرفت.

وی افزود: مطرح کردن این پیشنهاد و پذیرش آن از سوی سازمان ملل نشان داد که ایران می‌تواند در زمره کشورهای معتدل و میانه روی جهان قرار بگیرد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: پیشنهاد من این است که مسوولان ایرانی برای پیشبرد این طرح با مالزی همکاری کنند زیرا مالزی نیز سه سال پیش پیشنهاد جنبش جهانی میانه‌روی (GMM) را مطرح کرد و دو کشور با همکاری هم می‌توانند در این زمینه موفق باشند.

در همین حال فیصل بن موسی (تهرانی)، استاد دانشگاه ملی مالزی درباره برگزاری این سمینار به ایسنا گفت: شرکت کنندگان در این سمینار همگی از دانشگاهیان، فعالان سیاسی - اجتماعی، اساتید و محققان برجسته هستند که همگی در زمینه آموزش و گسترش علم و دانش فعال هستند.

وی تصریح کرد: اگرچه حاضران در این سمینار از نظر تعداد خیلی زیاد نیستند اما به هر حال این سمینار تاثیر خود را دارد زیرا کیفیت مباحث در سطح بالایی بود و ایده‌ها و نظرات بسیار خوبی در این سمینار مطرح شد و بسیاری از این ایده‌ها را می‌توان به مرحله اجرا درآورد.

بن موسی به طرح مبحث گفت‌وگوی تمدن‌ها از سوی محمد خاتمی، رییس‌جمهور پیشین ایران اشاره کرده و گفت: اکنون نیز طرح جهان عاری از خشونت و افراط گرایی از رییس جمهور اسلامی ایران مطرح شده است و با اجرا و عملی شدن این ایده‌ها ما می‌توانیم به سمت جهانی بهتر حرکت کنیم.

او اظهار کرد: این امر نیازمند همکاری و کمک و حمایت از سوی همه طرف‌ها است و ما امیدواریم این پیشنهادات به ایجاد جهانی بهتر برای زندگی کمک کند.

انتهای پیام

کد N126677

وبگردی