آفتاب

رییس کمیسیون شورای اروپا:عضویت اسکاتلند مستقل در اتحادیه اروپا دشوار است

رییس کمیسیون شورای اروپا:عضویت اسکاتلند مستقل در اتحادیه اروپا دشوار است

تهران-ایرنا-ˈخوزه مانوئل باروسوˈرییس کمیسیون شورای اروپا گفت: اسکاتلند مستقل به سختی می تواند به عضویت اتحادیه اروپا در آید، هر چند این امر غیرممکن نیست.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری فرانسه از لندن، باروسو در مصاحبه ای با تلویزیون بی بی سی گفت: من باور دارم این امر(عضویت اسکاتلند دراتحادیه اروپا) بسیار دشوار خواهد بود؛ زیرا عضویت یک کشور جدید باید به تایید همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برسد.

مردم اسکاتلند قرار است 18سپتامبر 2014 میلادی (27شهریور1393) در همه پرسی استقلال شرکت کنند و به این سوال که ˈآیا اسکاتلند باید یک کشور مستقل شود؟ˈ، جواب آری یا نه بدهند.

در این همه پرسی فقط افراد بالای 16 سال ساکن اسکاتلند حق رای دارند و مردم سایر مناطق شامل انگلیس، ایرلند شمالی و ولز نمی توانند در آن شرکت کنند.

دولت محلی اسکاتلند آذرماه امسال طی مراسمی از جزییات طرح استقلال منطقه اسکاتلند رونمایی کرد و ˈآلکس سالموندˈ سر وزیر ملی گرای این منطقه اعلام کرد که اگر مردم به استقلال اسکاتلند رای بدهند، این منطقه از ماه مارس سال 2016 یک کشور مستقل خواهد بود.

احزاب اصلی انگلیس از جمله سه حزب بزرگ محافظه کار، کارگر و لیبرال دموکرات با استقلال اسکاتلند مخالف هستند ولی حزب ملی گرای اسکاتلند(اس ان پی) که هم اکنون دولت و پارلمان محلی را در اختیار دارد، کسب استقلال را به نفع مردم اسکاتلند و اقتصاد آن منطقه می داند.

اروپام**9157 ** 1064
کد N126515

وبگردی