آفتاب

موسیقی و حرکات موزون؛ استراتژی دولت ویتنام در برابر معترضان ضدچینی!

موسیقی و حرکات موزون؛ استراتژی دولت ویتنام در برابر معترضان ضدچینی!

معترضان ضد چینی که تلاش داشتند با برگزاری تظاهراتی مقابل مجسمه‌ موسس پایتخت ویتنام، اعتراض خود را به سیاست‌های ارضی پکن اعلام کنند با تدابیر ویژه دولت روبرو شدند؛ حضور چند تن برای انجام حرکات موزون و ایجاد سروصدا و یک کلاس پرجنب و جوش حرکات ایروبیک.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ معترضان می‌گویند دولت این افراد را برای ممانعت از نزدیک شدن آنها به این مجسمه و مانع تراشی در انجام سخنرانی‌هایشان مستقر کرده است. تعداد اندکی از معترضان که تلاش کردند به مجسمه لی‌تای‌تو، موسس هانوی،‌ پایتخت و یکی از نمادهای ناسیونالیست این کشور نزدیک شوند، به بیرون رانده شدند.

این معترضان سی‌وپنجمین سالروز جنگ مرزی خونین میان چین و ویتنام را برگزار می‌کنند. خشم و عصبانیت مردم ویتنام نسبت به ادعاهای مالکیت چین بر دو جزیره در دریای چین جنوبی که هانوی تاکید دارد که متعلق به این کشور است،‌ روبه افزایش است.

روابط ویتنام با چین یکی از حساس‌ترین مسائل سیاست داخلی برای حاکمان هانوی است. آن‌ها نمی‌خواهند خشم خیابانی علیه چین به دیگر مناطق کشیده شود.

چین متحد ایدئولوژیک و مهم‌ترین شریک تجاری ویتنام محسوب می‌شود.

انگوین کوانگ ای، یکی از معترضان برجسته و دیگر شرکت‌کنندگان در راهپیمایی امروز گفتند، دولت این افراد را در اطراف مجسمه لی‌تای‌تو و یکی دیگر از مجسمه های اطراف مستقر کرده است تا از گردهمآیی آنها در این مناطق جلوگیری کند. این تاکتیک ظاهرا بخشی از یک رویکرد محتاطانه برای جلوگیری از درگیری و مواجهه است. در این راهپیمایی تعداد بسیار زیادی از ماموران امنیتی لباس شخصی و تعداد اندکی از ماموران امنیتی با به تن داشتن یونیفورم حضور داشتند.

دولت ویتنام سال گذشته میلادی زنان مسن را برای برگزاری یک اعتراض خیابانی سازماندهی کرد تا از رسیدن یکی از مقام‌های دولت آمریکا به خانه یکی از معترضان جلوگیری کند؛ جایی که قرار بود این مقام آمریکایی با این معترض درباره سوابق حقوق بشر هانوی صحبت کند.

دهها تن در راهپیمایی امروز در نزدیکی دریاچه هوآن کیم واقع در جنوب هانوی شرکت کردند و شعارهای ضدچینی سر دادند.

انتهای پیام

کد N126400

وبگردی