آفتاب

افشای جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از یک شرکت حقوقی آمریکایی

افشای جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از یک شرکت حقوقی آمریکایی

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا فاش کرد، یک شرکت حقوقی آمریکایی قربانی فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا و شرکای خارجی‌اش در استرالیا شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک سند فوق محرمانه‌ افشا شده از سوی ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نشان داده است که یک شرکت حقوقی آمریکایی که نام آن فاش نشده، هنگامی که نمایندگی یک دولت خارجی را در مناقشات تجاری با آمریکا برعهده داشته هدف جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا قرار گرفته است.

روزنامه نیویورک تایمز با استناد به سند فوق محرمانه ادوارد اسنودن به تاریخ فوریه 2013 عنوان کرد که دولت اندونزی این شرکت حقوقی را به منظور مذاکرات تجاری که تحت جاسوسی آژانس اطلاعاتی استرالیا قرار داشته به خدمت گرفته است.

براساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، آژانس اطلاعاتی استرالیا به آژانس امنیت ملی آمریکا اطلاع داده که مذاکراتی را که شامل ارتباطات میان مقامات اندونزی و شرکت حقوقی آمریکایی بوده تحت نظر دارد و پیشنهاد داده که اطلاعات به دست آمده را به اشتراک بگذارد.

براساس این سند که به گفته نیویورک تایمز یک بولتن ماهانه دفتر آژانس امنیت ملی آمریکا در شهر کانبرا است، استرالیایی‌ها گفته‌اند که اطلاعات میان وکیل و موکل نیز شامل جمع آوری اطلاعات شده‌اند.

در این سند به نام این شرکت حقوقی اشاره‌ای نشده اما شرکت حقوقی "مه‌یر براون" واقع در شیکاگو که فعالیت‌های جهانی دارد به دولت اندونزی در زمینه تجارت مشاوره می‌داده است.

یک سخنگوی شرکت مه‌یر براون درخواست اظهارنظر درباره این گزارش را نپذیرفت.

گزارش روزنامه نیویورک تایمز به نقل از "دوان لی تون"، وکیل شرکت مه‌یرر براون که در این مذاکرات تجاری شرکت داشته عنوان کرد شواهدی ندارد که نشان دهد وی و یا شرکتش تحت جاسوسی سازمان اطلاعاتی آمریکا و استرالیا قرار داشته‌اند.

انتهای پیام

کد N126395

وبگردی