آفتاب

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه: تلفات جنگ داخلی به بیش از 140 هزار تن رسید

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه: تلفات جنگ داخلی به بیش از 140 هزار تن رسید

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، تاکنون بیش از 140 هزار تن از جمله 7000 کودک در جنگ داخلی سوریه کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیده‌بان حقوق بشر سوریه که از حامیان مخالفان سوری است، اعلام کرد که ماه گذشته میلادی هم‌زمان با آغاز مذاکرات صلح «ژنو 2» خونبارترین دوره جنگ داخلی سوریه محسوب می‌شود.

بر اساس داده‌های این گروه که در انگلیس مستقر است و شبکه‌ای از فعالان حقوق بشر در سوریه دارد، در حال حاضر تعداد کل کشته‌ شدگان جنگ داخلی سوریه 140 هزار و 41 تن است. از این تعداد 7626 تن کودک و 5064 تن زن بوده‌اند.

مخالفان بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به سرعت اعتراضات خیابانی صلح‌آمیز مردم را به اقدامی مسلحانه علیه دولت تبدیل کردند و سپس این شورش خود را با جنبه‌های فرقه‌ای درآمیخته و جنگ داخلی را رقم زدند.

آمار این گروه حقوق بشری به طور مستقل توسط خبرگزاری رویترز تایید نشده است. سازمان ملل ماه گذشته میلادی گفت، به‌روز رسانی اطلاعاتش نسبت به میزان تلفات در سوریه را متوقف می‌کند چرا که اوضاع خطرناک در این کشور به‌روز رسانی دقیق و صحیح اطلاعات را غیر ممکن می‌سازد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه افزود، تمامی این موردهایی را که شمارش کرده افرادی هستند که نام یا مدارک شناسایی آن‌ها موجود است و یا تصاویر و فیلم‌هایی از آن‌ها وجود دارد. این سازمان افزود، سرنوشت ده‌ها هزار تن از دیگر مردم سوریه مشخص نیست.

این گروه گفت، توانسته جسد بیش از 30 هزار شورشی و بیش از 50 هزار تن از نیروهای حامی اسد را شمارش کند. اما رامی عبدالرحمان، رئیس این گروه گفت، تعداد دقیق تلفات در هر دو طرف احتمالا بیشتر است.

وی افزود: هر دو طرف در تلاشند تا تعداد تلفات خود را پنهان کنند و به همین دلیل اعلام آمار دقیق کشته شدگان بسیار دشوار است.

این آمار همچنین شامل سرنوشت بیش از 7000 نیروی بازداشت شده وابسته به حکومت اسد و گروه‌های مسلح وابسته به آن و یا صدها تن که توسط گروه‌های شورشی ربوده شده‌اند، نیست.

انتهای پیام

کد N126394

وبگردی