آفتاب

مقام پاکستانی: غرب در مذاکرات ژنو به سیاست های خصمانه علیه ایران خاتمه دهد

مقام پاکستانی: غرب در مذاکرات ژنو به سیاست های خصمانه علیه ایران خاتمه دهد

اسلام آباد - ایرنا - مدیر کل موسسه مطالعات سیاسی پاکستان (IPS)؛ اقدامات منفی کشورهای غربی علیه فعالیت های صلح آمیز هسته ایران را غیرقانونی دانست و تاکید کرد: غرب در مذاکرات ژنو می بایست با اذعان به حقوق هسته ای ایران به سیاست های خصمانه علیه این کشور خاتمه دهد.

ˈخالد رحمانˈ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد با تاکید براینکه غربی ها بجای اتخاذ سیاست های دوگانه؛ باید تحریم های غیرموجه علیه ایران را لغو کنند ؛ توافق هسته ای ژنو میان تهران و گروه 1+5 را گامی بزرگ در مسیر حل اختلافات میان ایران و غرب دانست.

وی توافق ژنو را به معنای یک اقدام در مسیر اعتماد سازی میان ایران و قدرت های غربی خواند و گفت: موقعیت جهانی ایران بیانگر حمایت همیشگی این کشور از صلح جهانی و استفاده از روش های مسالمت آمیز برای رفع مسائل است؛ در این خصوص توافق اخیر درباره بحث هسته ای ایران یک موفقیت همه جانبه محسوب می شود.

کارشناس امور سیاسی پاکستان ؛ پرونده سازی عناصر غربی درخصوص فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران را غیرقانونی و ادعاهای آنان را بی اساس دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران تحت پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT)؛ از حق قانونی برای توسعه و استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای برخوردار است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی پاکستان خاطر نشان کرد: نیروهای خارجی به سرپرستی آمریکا تا اواخر سال 2014 افغانستان را ترک خواهند کرد و این وضعیت بیانگر تمایل آنان (غربی ها) بمنظور برقراری روابط خوب با جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یک بازیگر مهم در منطقه؛ می باشد.

وی با تاکید بر روشن بودن سیاست های کشورهای غربی در قبال ایران ؛ بر این باور است که قدرت های غربی همواره یک رویکرد تبعیض آمیز و دوگانه در قبال مسلمانان و سایر کشورهای مستقل جهان اتخاذ کرده اند.

خالد رحمان معتقد است: افراد و یا کشورهایی که خواستار ارتقای صلح در جهان هستند در مرحله اول باید راهبردی مشترک بمنظور تغییر نظام تبعیض در جهان ایجاد کنند.

مدیر کل موسسه مطالعات سیاسی اسلام آباد (IPS) درباره حضور گسترده و میلیونی مردم ایران در راهپیمایی های روز 22 بهمن و گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز افزود: امروز تبعات درخشان موفقیت های انقلاب اسلامی ایران در هر گوشه ای از جهان به چشم می خورد.

وی انقلاب اسلامی را یک تحول درست و روشن برای پیشرفت همه جانبه مردم غیور ایران دانست و تاکید کرد: پیشرفت و خودکفایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ؛ دستاورد بزرگی برای مردم ایران و مسلمانان منطقه محسوب می شود.

آساق ** 1095**5981
کد N126289

وبگردی