آفتاب

جشن تولد پدر فقید رهبر کره‌شمالی

جشن تولد پدر فقید رهبر کره‌شمالی

کره شمالی امروز (یکشنبه)‌ سالروز تولد کیم جونگ ایل، رهبر پیشین این کشور را جشن گرفت و در جریان این جشن‌ها ده‌ها تن از مقامات ارتش از جمله مسئول بخش موشکی ترفیع درجه گرفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد، کیم راک گیوم، فرمانده نیروی موشکی راهبردی ارتش کره شمالی به دستور کیم جونگ اون،‌ رهبر کنونی این کشور ترفیع درجه گرفت. این واحد مسئول برنامه موشکی دوربرد و میان‌برد کره شمالی است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی عنوان کرد، ده‌ها تن دیگر از مقامات بلندپایه کره شمالی به انواع رده‌های ژنرالی ترفیع درجه پیدا کردند. این ترفیع درجه‌ها که معمولا در مناسبات سیاسی هم انجام می‌گیرد در حالی رخ دادند که کره شمالی سالروز تولد کیم جونگ ایل را جشن گرفت. کره شمالی در تاریخ 16 فوریه سالگرد تولد کیم جونگ ایل و در تاریخ 15 آوریل سالگرد تولد کیم ایل سونگ که پدر وی است، به عنوان دو تعطیلات مهم ملی جشن می‌گیرند.

هزاران تن از مقامات ارتش و حزب حاکم کره شمالی روز یکشنبه در شهر پیونگ‌یانگ حضور پیدا کردند تا وفاداری خود را به کیم جونگ اون، رهبر فعلی کره شمالی اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در جریان این مراسم در حالی که کیم جونگ اون در یک سکو در کنار دیگر مقامات بلندپایه از جمله چوئه ریونگ هائه، مدیر دفتر سیاسی ارتش کره شمالی نشسته بود، جمعیت حاضر ایستاده و تشویق می‌کردند و شعار می‌دادند "زنده باد".

کیم جونگ اون به همراه مقامات بلندپایه ارتش و حزب حاکم از کاخ کوم سوسان، در پایتخت این کشور که میزبان جسدهای مومیایی شده کیم جونگ ایل و کیم ایل سونگ (پدر و پدربزرگ رهبر فعلی کره شمالی است)، بازدید کرد.

از جمله دیگر اشیای به نمایش درآمده در این کاخ، یک خودروی مرسدس بنز مشکی رنگ،‌ یک قایق به نام چون سون و همچنین یک واگن از قطاری است که کیم جونگ ایل با آن سفر کرده است.

کیم جونگ اون اظهار امیدواری کرد که مقامات ترفیع یافته ارتش به اعتمادی که مردم و حزب حاکم کره به آنها دارند، پایبند بوده و به مسیر پیروزی نهایی آموزه‌های انقلاب کره متعهد باشد.

انتهای پیام

کد N126018

وبگردی