آفتاب

وعده کاهش قیمت کالاهای مصرفی محقق نشد

وعده کاهش قیمت کالاهای مصرفی محقق نشد

گروه اقتصادی - علی ابراهیمی: با گذشت چند‌ماه از کاهش قیمت برخی اقلام خوراکی و محصولات صنعتی و تأکید دستگاه‌های نظارتی بر آغاز نهضت درج رسمی قیمت‌های کاهش یافته روی بسته‌بندی کالاها از چند هفته پیش، روند بازگشت قیمت‌ها بسیار کند است.

اقتصاد > قیمت‌ها- گروه اقتصادی - علی ابراهیمی:
با گذشت چند‌ماه از کاهش قیمت برخی اقلام خوراکی و محصولات صنعتی و تأکید دستگاه‌های نظارتی بر آغاز نهضت درج رسمی قیمت‌های کاهش یافته روی بسته‌بندی کالاها از چند هفته پیش، روند بازگشت قیمت‌ها بسیار کند است.

مقاومت برخی تولید‌کنندگان و عرضه‌کنندگان مواد غذایی مانند روغن، حبوبات، لبنیات و تنقلات در برابر کاهش قیمت‌ها در حالی ادامه دارد که یک‌ماه پیش مسئولان سازمان حمایت کاهش رسمی قیمت کالاهایی که قبلا با مجوز این سازمان افزایش یافته بود را طی 2هفته وعده داده و از تعامل با تشکل‌ها برای درج قیمت‌های جدید روی بسته‌بندی کالاها خبر داده بودند اما ضعف نظارت متولیان تنظیم بازار موجب فروش کالاهای گران به مردم شده است.

بازگشت قیمت برخی اقلام

معاون کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیع سازمان حمایت با اشاره به آغاز درج رسمی قیمت‌های کاهش‌یافته روی بسته‌بندی برخی اقلام خوراکی و کالاهای صنعتی به خبرنگار ما گفت: اکنون بسیاری از تولید‌کنندگان بازگشت قیمت‌ها را در قالب تخفیف عمده فروشی اعمال می‌کنند که نفع چندانی برای مصرف‌کننده نهایی ندارد و در تعامل با این تشکل‌ها مقرر شده تا این کاهش قیمت‌ها روی بسته‌بندی کالاها درج شود.

به گفته علیرضا رفیعی، درج کاهش رسمی قیمت‌ها روی بسته‌بندی چای و محصولات سلولزی آغاز شده و برخی اقلام کنسرو مانند تن‌ماهی، آبمیوه‌ها و مواد شوینده نیز درخواست درج رسمی کاهش قیمت‌ها را ارائه کرده‌اند که این کار با هماهنگی سازمان حمایت در حال انجام است.

تولید، گران تمام می‌شود

به گفته معاون کالاهای مصرفی سازمان حمایت، با توجه به اینکه قبلا قیمت لبنیات رسما افزایش یافته است اکنون نیز تولید‌کنندگان باید کاهش رسمی قیمت این محصولات را روی بسته‌بندی آن درج کنند. اما حسین چمنی، سخنگوی صنایع شیر ایران با بیان اینکه هزینه تمام‌شده تولید شیر و لبنیات همچنان بالا مانده است به خبرنگار ما گفت: هنوز دامداران با مشکل مواجه هستند و نوسان قیمت شیر خام و مواد پتروشیمی زمینه تثبیت و سیر نزولی قیمت‌ها را از بین برده است.

کد N125800

وبگردی