آفتاب

یونسی: ادیان مهم ترین نقش را در مهار خشونت بر عهده دارند

یونسی: ادیان مهم ترین نقش را در مهار خشونت بر عهده دارند

تهران - ایرنا - دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با بیان اینکه ادیان و مذاهب باید خود را از خشونت مبرا کنند، گفت: ادیان مهم ترین نقش در مهار خشونت را بر عهده دارند.

حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره اهمیت گفت و گوی ادیان، افزود: اگر ادیان دور هم جمع شوند و از خشونت به دور باشند، خود مهم ترین خدمت است.

وی ادامه داد: با نگاهی به خشونت های تاریخی در می یابیم که جنگ های دینی رخ داده است و اکنون می تواند چنین زمینه هایی ایجاد شود.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، تصریح کرد: دین می تواند خشونت را در جهان کنترل کند و مهم ترین نقش را در مهار آن دارد.

یونسی با یادآوری پیشنهاد رییس جمهوری اسلامی ایران درباره جهان عاری از خشونت، خاطر نشان کرد: پیشنهاد دکتر روحانی خیلی هوشمندانه است، دین می تواند علاوه بر این که خود خشونت نداشته باشد، دنیا را هم به مبارزه با خشونت دعوت کند.

وی با اشاره به اینکه هفتمین دور نشست مرکز گفت و گوی ادیان با شورای جهانی کلیسا از شنبه آغاز شده و تا امروز ادامه دارد، اظهار داشت: بیشتر مردم جهان، پیرو یکی از ادیان هستند و مسلمانان و مسیحیان بیشترین طرفداران را دارند، این گفت و گوها می تواند زمینه همراهی را فراهم کند تا نگذارند که خشونت رواج یابد.

دستیار ویژه رییس جمهوری با تاکید بر اینکه افراط گرایی دینی تهدیدی برای همه بشریت است، اظهار داشت: متاسفانه وقتی صحبت از افراط گرایی دینی می شود بیشتر نگاه ها به برخی افراطیون مسلمان جلب می شود، اما باید توجه داشت که این افراط گرایی در همه ادیان هست.

یونسی حوادث خشونت بار میانمار را نمونه از افراطی گری سایر ادیان و فرقه ها دانست و گفت: علمای مذهب وقتی دور هم جمع شوند و گفت و گو داشته باشند، بی تردید در کاهش خشونت اثر گذار است.

سیام(4)1429**1535
کد N125737

وبگردی