آفتاب

معاون وزیر کشور: نخستین جلسه کارگروه مبارزه با پولشویی برگزار می شود

معاون وزیر کشور: نخستین جلسه کارگروه مبارزه با پولشویی برگزار می شود

تهران- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور از برگزاری نخستین جلسه کارگروه شورای عالی مبارزه با پولشویی در هفته آینده خبر داد.

جواد ناصریان که در روزهای گذشته با حکم وزیر کشور مامور تشکیل کارگروهی به منظور مبارزه با پولشویی شده است، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: زمان نخستین جلسه کارگروه مبارزه با پولشویی هفته آینده خواهد بود.

وی ادامه داد: در این جلسه افراد تاثیر گذار وزارت کشور حضور خواهند یافت و وظایف تمامی حوزه ها تعیین و مشخص می شود.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه ای کارگروه تاکنون در وزارت کشور وجود نداشته است، گفت: این جلسه به تبیین چارچوب های مبارزه با پولشویی، نحوه گزارش دهی ها و راه های این مهم اختصاص خواهد داشت.

جواد ناصریان با بیان اینکه تشکیل کارگروه مبارزه با پولشویی در وزارت کشور با توجه به عضویت وزیرکشور در شورای عالی مبارزه با پولشویی، اصلاح ساختار اداری این وزارتخانه و تکلیف بند7 قانون مبارزه با پولشویی صورت گرفته است، افزود: این کارگروه معاملات در حال انجام را در وزارت کشور به طور کامل کنترل و رصد خواهد کرد.

وی پیگیری وظایف تعیین شده درکارگروه شورای عالی مبارزه با پولشویی و ارائه گزارش به وزیر کشور و شورای عالی مبارزه با پولشویی را از وظایف دیگر این کارگروه اعلام کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور گفت: نحوه جمع آوری اطلاعات و پردازش آن، چگونگی انجام معاملات مشکوک، راهکارهای مقابله با جرم پولشویی، راه های تبادل تجربه و اطلاعات با سایر دستگاه ها، روش های آموزش کارکنان ومدیران مرتبط در معاملات مناقصه ها،مزایده های داخل وزارت کشور ، استانداری ها و سازمانهای تابعه وبرگزاری کاربردی دوره های آموزشی از جمله مواردی هستند که در جلسات این کارگروه به آن ها پرداخته خواهد شد.

به گفته معاون امنیتی- انتظامی وزیرکشور، نماینده وزیر درکمیسیون مناقصات و مزایده های این وزارتخانه، رییس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی، رییس مرکز حراست، رئیس مرکز توسعه الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار، ذیحساب و مدیر کل امور مالی، مدیر کل رفاه و پشیبانی و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اعضای کارگروه شورای عالی مبارزه با پولشویی وزارت کشور هستند.

چندی قبل عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور طی حکمی ناصریان را مامور تشکیل کارگروهی برای پیگیری وظایف محوله از سوی شورای عالی مبارزه با پولشویی کرد.

سیام**7261**1535
کد N125732

وبگردی