آفتاب

انتقاد نواز شریف از حملات طالبان پاکستان

انتقاد نواز شریف از حملات طالبان پاکستان

نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد، حملات اخیر طالبان پاکستان، یک عقب‌نشینی جدی در جریان گفت‌وگوهای صلح محسوب می‌شود که میان این گروه شبه‌نظامی و دولت پاکستان در جریان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان این اظهارات را در حالی بیان کرد که چند روز پیش، یک اتوبوس نیروهای پلیس در شهر کراچی هدف حمله قرار گرفت و منفجر شد. در جریان این انفجار، 13 نیروی پلیس پاکستان کشته و ده‌ها تن زخمی شدند. اندکی پس از وقوع این حادثه، طالبان مسئولیت آن را پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، شهیدالله شهید، سخنگوی طالبان در این باره گفت، این حمله تلافی حملات نیروهای پلیس و شبه‌نظامی است که طی روزهای اخیر در شهر کراچی و دیگر شهرهای پاکستان به کشته شدن چندین تن از اعضای طالبان منتهی شد.

شریف در گفت‌وگوی خود با شبکه تلویزیونی جئو تی وی گفت: این حملات، تأسف‌آور است و نباید رخ می‌داد زیرا چنین اقداماتی از دیدگاه ما، عقب‌نشینی شدید در فرآیند صلح است.

وی همچنین افزود، دولت پاکستان، طالبان را مسئول کشته شدن افراد بی‌گناه در اماکن عمومی می‌داند.

شریف در ادامه گفت: من در خصوص حملات تروریستی که هم‌زمان با گفت‌وگوهای صلح رخ می‌دهد، به شدت نگران هستم و نمی‌خواهم افراد بی‌گناه باز هم در جریان حملات تروریستی، جان خود را از دست بدهند.

انتهای پیام

کد N125105

وبگردی