آفتاب

رییس جمهوری ونزوئلا: هر کس که خواهان نبرد مسلحانه است از کشور خارج شود

رییس جمهوری ونزوئلا: هر کس که خواهان نبرد مسلحانه است از کشور خارج شود

مادرید- ایرنا- ˈنیکلاس مادوروˈ رییس جمهوری ونزوئلا در پایان تظاهرات ˈبرای صلح و علیه فاشیسمˈ گفت که چاویسم و انقلاب بولیواری، گروه های خشن و مسلح را نمی پذیرد و هر کسی که خواهان نبرد مسلحانه است از کشور خارج شود.

به گزارش ایرنا به نقل از آژانس خبری ونزوئلا، هزاران ونزوئلایی روز شنبه به وقت محلی در کاراکاس شهر پایتخت، در عمل به فراخوانی روز گذشته نیکلاس مادورو برای صلح و علیه فاشیسم تظاهرات کردند.

تظاهر کنندگان که اکثر آنها را جوانان تشکیل می دادند، این تظاهرات را از میدان ونزوئلا واقع در شرق کاراکاس آغاز کردند و به سوی بزرگراه بولیوار در مرکز پایتخت به راه افتادند.

مادورو در پایان تظاهرات خطاب به تظاهرکنندگان اظهار داشت: من گروه های خشن در زمینه چاویسم و انقلاب را نمی پذیرم. هر کسی که خواهان داشتن سلاح باشد و بخواهد با سلاح بجنگد از چاویسم و از ونزوئلا برود.

رییس جمهوری ونزوئلا اشاره کرد: سلاح های جمهوری و انقلاب را فقط باید نیروهای ارتش ملی بولیواری ما در دست داشته باشند.

وی تأکید کرد: انقلابیون باید ˈارتش صلح، ارتش نور و ارتش سوسیالیسمˈ باشند، نه ارتش خشونت و خودتخریبی میهن و من از همه شهروندان ونزوئلایی می خواهم که بر اساس احترام به حقوق ملت، برای افکار و ارزش های خود در خیابان ها مبارزه کنند نه بر اساس خشونت ها.

مادورو در ادامه سخنان خود، رهبران احزاب مخالف دولت را مسؤول خشونت هایی که از ˈاکنون به بعد رخ دهندˈ قلمداد کرد و همزمان با این مطلب وعده داد که مسؤولان این خشونت ها دادگاهی خواهند شد.

رییس جمهوری ونزوئلا خطاب به ˈانریکه کاپریلسˈ، ˈرامون گییرمو آولدوˈ و ˈرامون آیوپˈ رهبران احزاب مخالف دولت افزود: من بار دیگر همه را به صلح فرا می خوانم. ˈدیوانه هایˈ خودتان را کنترل کنید زیرا هرگونه خشونتی که از امروز به بعد رخ دهد، مسؤولیت آن با شما است.

وی تأکید کرد: این افراد در ما، زنان و مردان ضعیف در مقابل خشونت ها، جرم، بی قانونی و هرگونه نشانه فاشیسم نخواهند یافت؛ ما در حال دفاع از حقوق طبقه کارگر و میهن مان هستیم.

مادورو افزود: من کناره گیری نخواهم کرد؛ در قدرت ادامه خواهم داد زیرا به این شکل، مردم در قدرت خواهند بود. هیچ چیزی مرا از مسیر ساخت انقلاب بولیواری که ماندگاری از فرمانده ما ˈهوگو چاوزˈ است، دور نخواهد کرد.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: ملت ونزوئلا بیش از هر زمانی متحد است و با پیروزمندی به راه انقلاب بولیواری ادامه خواهد داد.

مادورو این تظاهرات را در آخرین ساعات جمعه و از طریق شبکه اجتماعی توییتر فرا خواند تا که شهروندان ونزوئلایی، اجتناب خود از شلوغی ها و رویدادهایی که در روز چهارشنبه گذشته در کاراکاس رخ داد و موجب کشته شدن سه نفر و زخمی شدن 66 تن شد را ابراز کنند.

اروپام**1234**1504
کد N125073

وبگردی